آیین جزء‌خوانی بانوان قاری در حرم علوی + عکس
کد خبر: 3508315
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

آیین جزء‌خوانی بانوان قاری در حرم علوی + عکس

گروه بین‌الملل: 50 تن از بانوان قاری گروه قرآنی «الزهراء(س)» در آیین جزء‌خوانی قرآن در آستان مقدس علوی که به همت بخش امور بانوان وابسته به این آستان در حرم مطهر امام علی(ع) برگزار شد، حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس علوی، «أنوار حسناوی»، مسئول شعبه قرآن وابسته به بخش امور بانوان آستان مقدس امام علی(ع)، در این باره گفت: در چارچوب برنامه‌های قرآنی بخش امور بانوان آستان علوی، میزبان گروهی از بانوان قاری مجموعه قرآنی «الزهراء(س)» بودیم.

وی افزود: علاوه بر آیین جزء‌خوانی قرآن، فیلمی با موضوع پیام‌های سوره‌های قرآن و تفسیر علمی آن‌ها به همراه تدبر و تأمل در برخی آیات سوره‌های مبارک نمایش داده شد و هر سوره‌ای که بر صفحه نمایشگر ظاهر می‌شد، توضیحات آن به صورت تصویری ارائه می‌شد.

أنوار الحسناوی تصریح کرد: این فیلم آموزشی از 30 قسمت تشکیل شده که روزانه در مراسم جزء‌خوانی یک قسمت از آن که مختص یک پیامبر، معجزه‌ و حکمتی که خدا به وی اعطاء کرده است، به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان این مطلب گفت: شعبه قرآن وابسته به بخش بانوان آستان علوی، برنامه‌ای تدوین کرده تا پایان ماه رمضان میزبان بانوان قاری باتجربه در آیین جزء‌خوانی قرآن باشد تا بانوان زائر نیز با دنبال کردن این جلسات قرآنی، قرائت صحیح قرآن و احکام تلاوت را یاد بگیرند.

أنور الحسناوی در پایان گفت: این محافل ترتیل قرآن دارای اهداف متنوعی است که کسب ثواب قرائت قرآن در ماه رمضان، فراگیری قرائت صحیح قرآن در حضور بانوان قاری با تجربه، گسترش فرهنگ قرآنی و حضور در یک فضای معنوی در جوار حرم مطهر امام علی(ع) از جمله اهداف این محافل قرآنی است.
 

حضور 50 بانوی قرآنی در ختم رمضانیه قرآن در آستان علویحضور 50 بانوی قرآنی در ختم رمضانیه قرآن در آستان علویحضور 50 بانوی قرآنی در ختم رمضانیه قرآن در آستان علویحضور 50 بانوی قرآنی در ختم رمضانیه قرآن در آستان علوی


captcha