دومین برنامه قرآنی «سفیران ضیافت نور» در زنجان برگزارشد
کد خبر: 3509530
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

دومین برنامه قرآنی «سفیران ضیافت نور» در زنجان برگزارشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: دومین شب از ویژه‌برنامه قرآنی «سفیران ضیافت نور» با حضور دانش‌آموزان و مربیان حافظ و قاری برگزیده قرآنی در جمع نمازگزاران مسجد حضرت فاطمة‌الزهرای شهرک اندیشه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، شامگاه دیروز سه‌شنبه اول تیرماه، دومین برنامه از سلسله برنامه‌های اختصاصی ماه مبارک رمضان با عنوان «سفیران ضیافت نور» پس از نماز مغرب و عشاء همزمان با پانزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد حضرت فاطمة‌الزهرای شهرک اندیشه زنجان با حضور معاون پرورشی و فرهنگی استان وهمچنین همکاران فرهنگی در جمع نمازگزاران این مسجد از ساعت 22:30 تا 23:30 برگزار شد.

شروع برنامه با تلاوت زیبای مربی دانش‌آموزان، محمدجواد رضایی ساعت 22:30 بود و در ادامه با هنرنمایی دو دانش‌آموز هادی و مهدی نوری که حافظ کل قرآن بودند و از حفظ شماره صفحه و آیه و متن آن را تلاوت می‌کردند این محفل انس با قرآن گرمی بیشتری گرفت و نشان داد که قرآن ذهن و قلب انسان مومن را نورانی و حافظه را تقویت می‌کند.

همچنین در ادامه دو دانش‌آموز دیگر مهدی حیدری و سیدجواد نقیبی از دانش‌آموزان برتر قرآنی استان که در تیرماه به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد با قرائت زیبا و مجلسی خود شور و حال خاصی به این محفل دادند.

در این محفل محمود عباسی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به حضور خانواده‌های این دانش‌آموزان در این مراسم معنوی به تاثیرات شگرف قرآن در زندگی بشر هم در ابعاد دنیوی و هم در ابعاد اخروی تاکید و خاطرنشان کرد: پیگیری‌ها و تاکیدات و تربیت‌ صحیح اولیای این دانش‌آموزان و حمایت و همراهی گام‌به‌گام با آنها در حفظ و قرائت و شرکت در مسابقات، قطعا نقش موثرتری را در موفقیت این دانش‌آموزان داشته و می‌تواند الگویی برای تربیت دینی سایر دانش‌آموزان باشد.

اجرای قرآن دانش‌آموزان در مساجد تشویق معنوی آنان است

عباسی حضور دانش‌آموزان اعزامی به مسابقات قرآنی کشوری در مساجد را فرصتی برای پیوند بیشتر نسل جوان و مساجد ارزیابی کرد و گفت: قرائت قرآن در جمع نمازگزاران اعتماد به نفس دانش‌آموزان را بالا خواهد برد و نوعی تشویق معنوی خواهد بود که استرس حضور در جمع را بتدریج کاهش و باعث ارائه بهتر آموخته‌های قرآنی این دانش‌آموزان می‌شود.

وی با اشاره به سیاست فرهنگی دولت تدبیر و امید در راستای بسط فعالیت‌های قرآنی در سطح مدارس و جامعه، توسعه و ترویج قرآن و نماز در بین جوانان را بهترین راهکار برای مقابله با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی عنوان و تصریح کرد: به همین منظور 10 دارالقرآن در 10 منطقه استان به آموزشهای عمومی و تخصصی قرآن‌آموزی به دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی و همچنین ایام فراغت تابستانی با حضور مربیان متخصص قرآنی مشغول اشتغال دارند.

مسجد امام جعفرصادق میزبان سومین برنامه «سفیران ضیافت نور»

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سومین برنامه از سلسله برنامه‌های قرآنی سفیران ضیافت نور در مسجد امام جعفر صادق (ع) شهرک انصاریه در مورخه 95/04/08 ساعت 22:30برگزار خواهد شد از عموم علاقه‌مندان به‌ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان جهت حضور در این مراسم معنوی دعوت کرد.

یادآور می‌شود برنامه «سفیران ضیافت نور» ویژه برنامه‌ای است که به ابتکار معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در شبهای ماه مبارک رمضان و با قرائت مربیان و دانش‌آموزان برتر قرآنی در جمع نمازگزاران مساجد در مناطق مختلف شهر زنجان انجام می‌شود.

captcha