سانسور واقعه گوهرشاد/ امروزه نوعی تفکر به دنبال براندازی حجاب است
کد خبر: 3514145
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد:

سانسور واقعه گوهرشاد/ امروزه نوعی تفکر به دنبال براندازی حجاب است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه حادثه گوهرشاد یک جریان فرهنگی است که در مشهد رخ داده است، گفت: متاسفانه این واقعه در طول تاریخ به فراموشی سپرده شده و مورد سانسور قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در آیین افتتاحیه همایش ملی مسجد گوهرشاد که امروز، 21 تیرماه در تالار شهر مشهد برگزار شد، با بیان اینکه حادثه گوهرشاد یک جریان فرهنگی است که در مشهد رخ داده است، ابراز کرد: این واقعه در تاریخ مدنی به فراموشی سپرده شده و به طور نامشخص فقط دهان به دهان نقل کرده‌اند.
وی با بیان اینکه متأسفانه به طور شایسته به موضوع مهم و واقعه گوهرشاد در طول 80 سال گذشته پرداخته نشده است، ابراز کرد: خوشبختانه شهرداری مشهد در این راستا یک حرکت مهم فرهنگی که در واقع انقلاب فرهنگی محسوب می‌شود، را انجام داده است.
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه ذات مقدس پروردگار در قرآن کریم یک تبیین جامع و خط سازی در حوزه جنگ نامتقارن در جبهه حق و باطل را بیان می‌کند، یادآور شد: به طور مثال در جنگ تالوت و جالوت در حالی که سلاح‌ها و تجهیزات پیروان حق با دشمنان قابل مقایسه نبود اما به اذن خدای متعال، تالوت لشکر جالوت را شکست داد.
وی تصریح کرد: این امر در صورتی انجام گرفت که جبهه مقابل انواع سلاح‌های نافذ را به همراه داشت اما جبهه پیروان حق تنها با در دست داشتن سنگ، توانستند بر جبهه دشمن مقابله کند و خوشبختانه این حرکت به نفع جریان حق تمام شد.
وی با اشاره به واقعه مسجد گوهرشاد عنوان کرد: در 21 تیرماه سال 1314 شمسی درب‌های مسجد گوهرشاد را بر روی مردم فداکار بستند و آن‎ها را هدف گلوله‌های مسلسل از بالای پشت بام و دریچه‌های مسجد قرار دادند.
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: متأسفانه واقعه گوهرشاد در آن زمان نیز مورد سانسور بسیار اساسی قرار گرفت به طوری که این سانسور آن‌قدر قوی بود که حتی در داخل شهر مشهد نیز به طور کامل این واقعه تبیین نشد.
واقعه گوهرشاد؛ یک جنایت بی‌نظیر
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه واقعه گوهرشاد یک جنایت بی‌نظیر در طول تاریخ 200 سال گذشته محسوب می‌شود، اظهار کرد: در تمام جبهه‌های به پا خواسته و طرفدار دین که در طول 200 سال گذشته مانند قتل‌عام‌های مختلف 15 خرداد و 17 شهریور که سرکوب شدند، قابل مقایسه با قیام مسجد گوهرشاد نیست.
وی تصریح کرد: در مبارزات ملت فداکار ما در پیش از انقلاب تمام سرکوبی‌ها در یک فضای باز خیابانی انجام می‌گرفت که رژیم پهلوی مردم بی‌دفاع را هدف آتش و گلوله قرار می‌داد، اما فضا باز بود و کسانی که می‌خواستند نجات پیدا کنند، می‌توانستند از طرقی این کار را انجام دهند، اما در حادثه مسجد گوهرشاد اتفاقی که رخ داد در تمام تاریخ سرکوب‌های اخیر داخل و خارج از کشور یک حادثه بی‌نظیر محسوب می‌شود.
براندازی یک جریان فرهنگی در هاله قتل‌عام مسجدگوهرشاد
آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: در واقعه گوهرشاد درب‌های مسجد بر روی مردم بی‌دفاع بسته و آن‌ها را هدف گلوله قرار دادند، در واقع این حرکت یک قتل‌عام قطعی و آدم‌کشی نابکارانه‌ای بود تا در هاله این جنایت یک جریان فرهنگی براندازی شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه سرکوبگران تلاش کردند مردم ما را از بین ببرند و چیزی از آن‌ها باقی نماند، اضافه کرد: اما مردم تلاش داشتند تا در این اجتماع، یک جریان بی‌دفاع فرهنگی به وجود بیاورند؛ به همین جهت آن‌ها را هدف گلوله قرار دادند و از بدن‌های مجروح آن‌ها چیزی باقی نگذاشتند به گونه‌ای که برخی از مجروحان را زنده زنده و در کنار شهدا خاک کردند.
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه واقعه گوهرشاد یک حرکت عمیق و حساب شده بود، عنوان کرد: شاید در طول تاریخ چنین حرکتی شکل نگرفته باشد که این‌گونه مردم را مورد سرکوب قرار دهند، در واقع هدف آن‌ها این بود که اگر در این واقعه موفق شوند، به طور اساسی در راستای براندازی دین اسلام اقدام کنند.
امروزه نوعی تفکر به دنبال براندازی حجاب است
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: متأسفانه امروزه با نوعی تفکر در جامعه خودمان روبه رو هستیم که می‌خواهد مسئله فرهنگی حجاب را براندازی کند.
وی با بیان اینکه حجاب یک مسئله فرهنگی است لذا باید در این حوزه فرهنگ‌سازی انجام گیرد، گفت: قطعا حجاب اجباری نبوده، اما برخی مسئله تأکید حجاب را با مسأله بی‌حجابی دوران رضاشاه کنار هم قرار می‌دهند و معتقدند حجاب اجباری مانند بی‌حجابی اجباری موفق نخواهد بود.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: هم اکنون مسئله حجاب مطرح نیست، بلکه امری که به عنوان یک دغدغه و اساس مطرح بوده مسئله بی‌حجابی است، در واقع حجاب باید در درون خانواده‌ها به خصوص در دختران از دوران طفولیت فرهنگ‌سازی شود.
متولیان فرهنگی به امر بی‌حجابی توجه ویژه داشته باشند
آیت‌الله علم‌الهدی با طرح این سؤال که وقتی با یک پدیده ناهنجاری در جامعه روبه رو هستیم، مسئله ناهنجار و براندازی آن جز با توکل به جریان اقتدار یا الزام امکان‌پذیر هست یا خیر؟ گفت: متأسفانه مسئولان فرهنگی ما توجه ندارند و متولیان فرهنگی نیز دچار این اختلال شدند.
نماینده ولی فقیه خراسان رضوی با تأکید بر اینکه باید موضوع بی‌حجابی را در جامعه حل کنیم، گفت: یک بی‌حجاب با ایمان و اعتقاد جوانان بازی می‌کند، زیرا جوان در دوران غریزه جنسی قرار دارد که مقابله و برخورد آن با بی‌حجاب مناسب نیست و نباید این اتفاق رخ دهد.
آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: تا روزی که نخبگان سیاسی ما به وادی اسلام برنگردند و اخلاص در حوزه خدمت به نظام و خون شهدا، به عنوان یک راهبرد قرار ندهند، ما در این جبهه شکست می‌خوریم.
captcha