ارسال 110 مقاله به همایش ملی قیام مسجد گوهرشاد
کد خبر: 3514154
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷

ارسال 110 مقاله به همایش ملی قیام مسجد گوهرشاد

گروه اجتماعی : دبیر همایش ملی قیام مسجد گوهرشاد با بیان اینکه 110 مقاله به این همایش ارسال شده است، گفت: از این تعداد، 50 مقاله در حد تألیف برای انتشار و ارائه تصویب شده‌‎اند و مابقی آن‌ها در حال بررسی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، هادی وکیلی، دبیر همایش ملی مسجد گوهرشاد، صبح امروز، 21 تیر ماه در آیین افتتاحیه همایش ملی گوهرشاد، اظهار کرد: از دو سال قبل، اجرای طرح ملی قیام گوهرشاد در مشهد کلید خورده است.
ابعاد مختلف هویتی مشهد
وی ادامه داد: طرح ملی قیام گوهرشاد به ابعاد مختلف هویتی، مذهبی مشهد می‌پردازد و مسائل مربوط به حجاب و کشف حجاب و ... در این حوزه را پیگیری می‌کند.
وکیلی با اشاره به ابعاد طرح ملی قیام گوهرشاد در محورهای فرهنگی، هنری و اجتماعی، ابراز کرد: یکی از اجزای مهم و اساسی این طرح مباحث علمی ـ پژوهشی بوده که مورد مطالعه قرار گرفته است، در این راستا دبیرخانه همایش راه‌اندازی شده و یک کمیته ملی هشت نفره متشکل از اساتید دانشگاه کشور در این زمینه گردهم جمع شده‌اند.
دبیر همایش ملی مسجد گوهرشاد یادآور شد: در آبان‌ماه 94 فراخوان این همایش به مؤسسات دانشجویی و دانشگاهی اعلام شد که خوشبختانه مورد استقبال حوزه‎های علمی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه 110 مقاله علمی به دبیرخانه همایش ملی قیام مسجد گوهرشاد ارسال شده است، ابراز کرد: از این تعداد، 50 مقاله در حد تألیف برای انتشار و ارائه تصویب شده‌‎اند و مابقی آن‌ها در حال بررسی است.
سانسور واقعه گوهرشاد در گذر زمان
وی با بیان اینکه حادثه گوهرشاد در گذر زمان مورد سانسور قرار گرفته است، گفت: انگیزه اصلی ما از برگزاری همایش این بود که حادثه گوهرشاد به خوبی تبیین شود زیرا بسیاری از خانواده‌ شهدای این واقعه حتی نمی‌دانستند فرزندانشان به چه دلیل شهید شدند.
وکیلی با تأکید بر اینکه نابودکردن فرهنگ اصیل ایرانی ـ اسلامی در حوزه حجاب از اهداف اصلی حکومت پهلوی به شمار می‌رفت، گفت: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اقدامات مؤثری انجام شده است تا درصد بیشتری از مردم از این واقعه مطلع شوند.
وکیلی یادآور شد: یک سانسور شدید در طول 80 سال اخیر در خصوص واقعه مسجد گوهرشاد انجام شده است، در همین بخش، شبکه‌های ماهواره‌ای برنامه‌های مختلفی برای تقدیر از اقدامات رضاشاه و تقدیر از جنایات وی تولید کرده‌اند.
دبیر همایش ملی مسجد گوهرشاد در پایان تأکید کرد: امید است با برپایی چنین همایشی مطالعات در حوزه عفاف و حجاب ادامه پیدا کرده و ناتمام نماند تا زمینه‌ای برای ساخت فیلم در این بخش آماده شود.
captcha