جدیدترین تلاوت محمود نوروزی/ برپایی جلسه‌ای به قدمت 29 سال +صوت
کد خبر: 3516830
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹

جدیدترین تلاوت محمود نوروزی/ برپایی جلسه‌ای به قدمت 29 سال +صوت

گروه فعالیت‌های قرآنی: جلسه قرآن مصطفی یادگاری، شب گذشته، 31 تیرماه در منزل پدر مرحومش، حاج قدیر یادگاری برگزار شد.

جلسه قرآن «مصطفی یادگاری» بدون حضور پدر

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن مصطفی یادگاری، شب گذشته 31 تیرماه در منزل پدر مرحومش، حاج قدیر یادگاری واقع در نارمک، بین گلبرگ غربی و۲۰ متری کرمان جنوبی، خیابان شهید ابراهیم‌نژاد، پلاک ۱۸ با حضور قرآن‌آموزان نوجوان برگزار شد.

به محض ورود به این خانه قرآنی، می‌توان انبوه لوح‌های تقدیر را در قفسه‌ها مشاهده کرد که در این 29 سال توسط این خانواده قرآنی با حمایت خادم‌القرآن، مرحوم حاج قدیر یادگاری در مسابقات استانی و کشوری کسب شده است.

در ابتدا، اعضای نوجوان جلسه به تلاوت قرآن به صورت تقلیدی از اساتید و قدمای مصری پرداختند و یادگاری، نکات صوت و لحنی و تجویدی آنها را متذکر شد. همچنین چگونگی تقلید و بیان اهمیت تقلید از تلاوت قاریان و اساتید مصری از دیگر مطالبی بود که یادگاری بیان کرد.

 با نزدیک شدن به اذان مغرب به افق تهران، نماز جماعت به امامت مصطفی یادگاری برگزار شد.

جلسه قرآن «مصطفی یادگاری» بدون حضور پدر

در ادامه این جلسه قرآن‌آموزان به تلاوت قرآن پرداختند و یادگاری نکاتی درباره مسابقه‌ای که بین اعضای «بیت القرآن»، برگزار خواهد شد مطرح کرد. این قاری ممتاز کشوری عنوان کرد: هر یک از اعضای جلسه که بتواند، 25 قطعه پنج دقیقه‌ای از اساتید مصری همچون مصطفی اسماعیل، منشاوی، عبدالباسط و ... حفظ کند، یک دوچرخه کوهستان جایزه خواهد گرفت.

یادگاری در ادامه به یکی از قرآن‌آموزان نوجوان که تلاوت تقلیدی از مصطفی اسماعیل را کنار گذاشته و تلاوتی به تقلید از عبدالعزیز حصان خواند، نکاتی را متذکر شد و گفت: زمانی که هنوز به روش مصطفی اسماعیل آگاه و آشنا و به الحان و پردازش‌های صوتی مصطفی اسماعیل مسلط نشده‌ای، نباید به سراغ عبدالعزیز حصان می‌رفتی؛ چرا که در اتقان مقام و لحن به مشکل بر می‌خوری.

سپس امیرعلی یادگاری، قاری نوجوان که به تازگی در مسابقات قرآن امامزاده پنج تن در مقطع شکوفه‌ها مقام اول را کسب کرده است، آیاتی از سوره مبارکه اسراء را تلاوت کرد که پس از دقایقی به علت سرماخوردگی و گرفتگی صدا، مصطفی یادگاری اجازه ادامه تلاوت به این قاری نوجوان را نداد.

جلسه قرآن «مصطفی یادگاری» بدون حضور پدر

در ادامه مصطفی یادگاری، درباره بهداشت صوت و اینکه قاریان ما باید طبیب خود باشند توضیحاتی داد و بیان کرد: قاریانی که دچار سرماخوردگی شده‌اند و صدایشان مانند امیرعلی گرفته است، حتماً از دمنوش آویشن - پونه استفاده کنند و هر شب قبل از خواب، یک حبه سیر خام را تناول کنند و این حدیث پیامبر(ص) را یادآوری کرد که فرموده‌اند: «كُلُوا الثّومَ و َتَداوَوا بِهِ فَإِنَّ فيهِ شِفاءً مِن سَبعينَ داءً؛ سير بخورید و با آن مداوا كنيد، كه هفتاد بيمارى را شفا مى‌دهد.» 

این قاری ممتاز کشورمان در ادامه گفت: قاریان ممتاز باید طبیب صدای خود باشند و با پرهیز، از صوت خود محافظت کنند.

یادگاری در ادامه به توضیح تلاوت از حفظ در مجالس و محافل پرداخت و سفارش کرد: قاری قرآن زمانی که در مجلسی از حفظ به تلاوت قرآن می‌پردازد و به مستمعین خود نگاه می‌کند، اثر دوچندانی بر روی مستمع می‌گذارد و حتی به خود قاری انرژی می‎‌دهد.

وی در ادامه خاطره‌ای از تلاوت خود به همراه مهدی عادلی، قاری بین‌المللی در شهرستان درود را بیان کرد و گفت: حدود سال 1382 در ماه مبارک رمضان، همراه مهدی عادلی برای تلاوت قرآن به شهرستان درود دعوت شده بودیم. الحمدلله محافل گرم و خوبی برگزار شد که در این محافل حضور دانشجویان بسیار پررنگ بود. در یکی از شب‌های قدر، از حفظ تلاوت کردم که مستمعین را می‌دیدم و با دیدن اشک ریختن برخی مستمعین، تمام انرژی خود را صرف تلاوت کردم و تلاوتی ماندگار شد.

این قاری ممتاز کشورمان در ادامه به یکی از اعضای جلسه که روزی 30 دقیقه تمرین تلاوت داشت و از خانه تا محل کار تلاوت گوش می‌داد گفت: روزی 30 دقبقه تلاوت خوب است و اینکه شما در مسیرها تلاوت قرآن گوش دهید بسیار عالی است.

وی عنون کرد: یکی از دوستان که از ژاپن آمده بود می‌گفت در متروی ژاپن، شما افراد را از سه حالت خارج نمی‌بینید: 1- هندزفری در گوش‌هایشان هست و مطالب علمی گوش می‌کنند 2-خواب هستند 3- کتاب مطالعه می‌کنند و از زمان‌شان بهره کافی را می‌برند.

یادگاری در ادامه گفت: 95 درصد صحبت‌هایی که در مترو و اتوبوس می‌شود بی‌فایده است و آرزوی امیدواری کرد تا ما قرآنیان مصداق «وَكُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخَائِضِينَ» نباشیم.

جلسه قرآن «مصطفی یادگاری» بدون حضور پدر

در ادامه، محمود نوروزی، حافظ بین‌المللی، آیاتی از سوره حج را به سبک استاد کامل یوسف البهتیمی تلاوت کرد و مورد تشویق حاضرین در جلسه قرار گرفت و یادگاری در تحلیل این تلاوت گفت: الحمدلله، حزن صدای کامل یوسف در این تلاوت دیده و فضای معنوی و مثال‌زدنی در جلسه حاکم شد؛ اما کمی تحرک تلاوت پایین بود و نسبت به قبل کُند شده بود.

جلسه قرآن «مصطفی یادگاری» بدون حضور پدر

از برنامه‌هایی که در این جلسه به منظور تشویق قرآن‌آموزان انجام گرفت، اهدای جوایز به تلاوت کنندگان بود. یکی از نکات جالب، پیراهن 15 ساله‌ای بود که به تن یکی از اعضای جلسه دیده می‌شد و این پیراهن را 15 سال پیش از مصطفی یادگاری جایزه گرفته بود که یادگاری از این پیراهن به عنوان برکت قرآنی یاد کرد.

این قاری ممتاز کشورمان در ادامه از طرحی که قرار است توسط وی همراه با کمک خانه قرآن شهرداری منطقه 7 برگزار شود پرده برداشت و گفت: قرار است در این طرح از استاد مستفید دعوت شود تا به آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم بپردازند.

در ادامه محمدحسین رفیعی، رتبه اول مسابقات دانش‌آموزی در تهران که عازم مرحله کشوری است، آیاتی از سوره ابراهیم را تلاوت کرد و یادگاری نکات صوت و لحنی را متذکر شد.

در پایان این جلسه، مصطفی یادگاری، ادامه آیات درس جلسه از سوره ابراهیم را معنا کرد و سپس به تلاوت این آیات پرداخت که در ادامه ارائه می‌شود.

تلاوت امیرعلی یادگاری

کد

دریافت

تلاوت محمود نوروزی

کد

دریافت

تلاوت مصطفی یادگاری

کد

دریافت

مطالب مرتبط
captcha