پاپ: با فرهنگ ایران احساس قرابت دارم
کد خبر: 3548422
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰

پاپ: با فرهنگ ایران احساس قرابت دارم

گروه بین‌الملل: پاپ فرانسیس در دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: با فرهنگ ایران احساس قرابت فراوانی دارم و اقدام شما در راستای گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت، تلاشی قابل تقدیر است.

پاپ: با فرهنگ ایران احساس قرابت دارم
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در رأس هیئت دینی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ادامه سلسله برنامه‌های سفر خود به ایتالیا، امروز، سوم آذرماه، ضمن حضور در واتیکان با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار كرد.
در آغاز این دیدار، کاردینال توران، قائم‌مقام پاپ و رئیس شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان گزارشی از دهمین دور گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت که اكنون در رم در حال برگزاری است، ارائه كرد.
در ادامه، پاپ فرانسیس ضمن اظهار خرسندی از این دیدار و ملاقات با علما و اندیشمندان ایران اسلامی گفت: با فرهنگ ایران احساس قرابت فراوانی دارم و این اقدام شما در راستای گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت، تلاشی قابل تقدیر است و از شما می‌خواهم که ما را دعا کنید.
ابراهیمی‌ترکمان طی سخنانی، تأكید كرد: این دور از گفت‌وگوها که دهمین دوره آن را به میزبانی واتیکان برگزار كرده‌ایم، فرصتی مغتنم است تا با تأکید بر مشترکات دینی و توسعه همکاری‌های مشترک بتوان زمینه را برای ایجاد صلح و ثبات در جهان فراهم كنیم.
بنابر اعلام این خبر، دهمین دور گفت‌وگوهای دینی مركز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان كلیسای كاتولیك واتیكان از دیروز، دوم آذرماه با حضور کاردینال توران، رییس شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان و ابوذر ابراهیمی‌تركمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رییس شورای سیاست‌گذاری ادیان در رأس هیأت ایرانی، حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی، سفیر ایران در واتیکان و اكبر قولی، رایزن فرهنگی كشورمان در شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان رُم آغاز شد و به مدت دو روز ادامه دارد.
در این دور از گفت‌وگوها اندیشمندان مسلمان و مسیحی مقالات خود را با موضوعات «افراط‌گرایی و خشونت به نام دین؛ دلایل حامیان و عاملان آن؛ نقطه نظر کاتولیکی/ نقطه نظر اسلامی» و «رویکرد خردمندانه به دین: نشان امید برای بشریت مجروح؛ رویکرد اسلامی/ رویكرد کاتولیکی» و «بشریت و خانه مشترک آن؛ سهم دین برای داشتن جهانی بهتر؛ چشم‌انداز اسلامی/ چشم انداز کاتولیکی» ارائه می‌دهند.
گفتنی است، نهمین دور گفت‌وگوی دینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان واتیكان با عنوان «‌گفت‌وگوی سازنده‌ی مسلمانان و مسیحیان برای مصلحت جامعه»، آذرماه سال 1393 در تهران برگزار شد.

پاپ: با فرهنگ ایران احساس قرابت دارم
captcha