امامزاده حيدر(ع) ميزبان خانواده 200 شهيد منطقه كلاك شد
کد خبر: 3562393
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

امامزاده حيدر(ع) ميزبان خانواده 200 شهيد منطقه كلاك شد

گروه معارف: یادواره 200 شهید منطقه كلاك با حضور خانواده معظم شهدا در آستان مقدس امامزاده حيدر(ع) شهرستان كرج برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی، مدير كل اوقاف البرز در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، برگزاری یادواره‌های شهدا را مصداق زنده نگه داشتن راه شهدا و امام خمینی(ره) دانست و اظهارکرد: شهدا انسان‌های وارسته‌ای بودند که با نثار خون خود برای کشور هويت و آزادگی به ارمغان آوردند.
وی افزود: بدون ایثار و بصیرت شهدا امروز ایران اسلامی نمی‌توانست در کنار امنیت و آرامش دارای چنین جایگاه ارزشمندی در عرصه بین‌الملل باشد.
صالحی گفت: فضیلت جایگاه شهدا و مقام رفیع آنها آن چنان ارزشمند است که هر کسی نمی‌تواند آنرا تبیین کند و به ناچار باید از کلام وحی و سخنان انبیا و اولیای الهی پیرامون شهید و شهادت بهره جست.
این مسئول با اشاره به اینکه مقام شهید مقام عظیمی در نزد خداوند است؛ بیان کرد: اولیای الهی نیز از خداوند طلب شهادت کردند و از خداوند می‌خواستند که این مقام را به آن‌ها ببخشد.
وی ابرازکرد: تأسی از مسیر شهدا گام برداشتن در صراط مستقیم است و تنها افرادی که در این مسیر گام بردارند می‌توانند به عاقبت‌به‌خیری خود ایمان داشته باشند.
صالحی با تاکید بر ضرورت برگزاری یادواره شهدا، گفت: معرفی شهدا، اهداف و آرمان‌های آن‌ها یکی از ضروری‌ترین نیازهای فرهنگی امروز جامعه است، بی‌شک هرچه در معرفی فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم نسل جوان در آینده بیشتر در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی خواهند کرد.
مدیرکل اوقاف البرز در پایان از برگزاری یادواره 200 شهید منطقه کلاک سخن به میان آورد و ابرازکرد: اين مراسم معنوی، روز پنج شنبه، 23دی ماه با حضور خانواده معظم شهدا، ايثارگران و مسئولان شهرستان کرج و با سخنرانی سردار حاج محمد کوثری و مداحی حاج سید صادق عبادی درامامزاده حیدر(ع) منطقه کلاک برگزارشد.

captcha