عمل به منویات رهبری تنها راه نجات اقتصاد است
کد خبر: 3575792
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
رئیس اتاق بازرگانی:

عمل به منویات رهبری تنها راه نجات اقتصاد است

گروه اجتماعی: رئیس اتاق بازرگانی ایران بر لزوم تاسی به بیانات رهبر انقلاب در عرصه اقتصاد مقاومتی و اهمیت عمل به این منویات تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‏‎المللی قرآن(ایکنا) از قم،، غلامرضا شافعی رئیس اتاق بازرگانی امروز عصر امروز 30 بهمن در دیدار فعالان اقتصادی بخش خصوصی با مراجع عظام تقلید گفت: امروز در قم شاهد یک اقدام میمون بودیم که سه اتاق بازرگانی، اصناف و اتاق تعاون در اولین سفر منطقه ای بنای یک ائتلاف سه گانه در بخش‎های غیردولتی را در این شهر مقدس و در کنار مضجع شریف کریمه اهل بیت(ع) گذاشتند.
رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهارکرد: قم مبنای همه حرکت های تاریخی ما بوده است و به همین جهت قم را انتخاب کردیم که این کار تاریخی را از قم آغاز کنیم.
وی گفت: سه نهاد غیر سیاسی و نهادهایی وظیفه آنها مشاوره منصفانه و مشفقانه به حاکمیت کشور است و در هیچ جناح و گروه سیاسی حضور نداشته‎اند و نخواهد داشت به عنوان یک وظیفه اصلی به عهده دارند که نظرات کارشناسی خود را به قوای حاکمیتی ارایه دهند.
شافعی اظهارکرد: نگاه عمیق و کارشناسی رهبر معظم انقلاب به مسایل اقتصادی که شاهد آن بوده‎ایم اگر با توجه کافی به مرحله می‏ رسید و برسد کار جدیدی برای ارایه نداشته و نخواهیم داشت.
وی گفت: متاسفانه این رهنمودهای کارشناسی و حکیمانه علی رغم مقبولیتی که وجود دارد به دلیل عدم پیگیری علمی و پیگیری و اتخاذ روش‎های گوناگون و غیر متحد در صحنه عمل به حوزه عملیات نرسیده است.
وی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی از معدود فرمان‏های حکومتی بوده که حضرت آقا بیان کرده اندو تمام قوای حاکمیتی این مساله را نیز قبول دارند ولی در روش ‏های آن اختلاف وجود دارد که به عنوان بخش خصوصی به دنبال آن هستیم که مجموعه روش هایی که در بخش تعاونی خصوصی و اصناف است در بحث درون گروهی به عنوان یک نظر واحد به قوای حاکمیتی و دولت ارایه دهیم.
شافعی اظهارکرد: مسلم است که موضوع اقتصاد مقاومتی اگر در گذشته مورد توجه قرار می گرفت چنانکه رهبری معظم این بحث را بیش از 4 سال پیش مطرح کردند، مشکلات خود را رفع می کردیم و لطمات کمتری را دریافت می کردیم.
وی گفت: امیدواریم با رهنمودهای علمای عظام و تاثیرگذاری آن روی مردم بتوانیم این بحث را در کشور نهادینه کنیم زیرا دولت چنین ظرفیت تجمیع سازی را ندارد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: یکی از مسایلی که رهبر انقلاب مطرح کردند که اگر به آن توجه شود بسیاری از مشکلات کشور حل می‎شود، مساله اصلاح الگوی مصرف است.
captcha