عرضه و ذبح دام زنده در 28 جایگاه مستقر در البرز
کد خبر: 3636412
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

عرضه و ذبح دام زنده در 28 جایگاه مستقر در البرز

گروه اجتماعی: مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: 28 جایگاه عرضه و ذبح بهداشتی دام زنده در سطح این استان به مناسب عید سعید قربان راه‌اندازی می‌شود.

علی اصغر شریفی، مدیرکل دامپزشکی استان البرز در آستانه عید سعید قربان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: دامپزشکی استان با تجهیز 28 جایگاه عرضه و ذبح بهداشتی دام در روز عید سعید قربان آمادگی کامل دارد تا نظارت‌های بهداشتی و شرعی لازم بر سلامت و ذبح بهداشتی دام های قربانی اعمال کند.
وی افزود: درسال جاری نیز همچون سال‌های گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری‌ها و فرمانداری‌های شهرستان‌ها این جایگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود.
این مسئول گفت: در این جایگاه‌ها 66 دکتر دامپزشک و بازرس بهداشتی به همراه 28 نفر از ناظرین شرعی جهت نظارت بر روند ذبح بهداشتی دام قبل و بعد از کشتار حضور خواهند داشت.
شریفی ابرازکرد: در طول سال تعدادی مرکز رسمی عرضه بهداشتی دام دراین استان دایر است، اما به دلیل افزایش تقاضا در آستانه عید سعید قربان، جایگاه‌ها و مراکز جدید موقت در سراسر استان دایر می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان البرز با اشاره به اینکه این مراکز کار خود را از یک روز قبل از عید قربان آغاز می‌کنند، افزود: در این مراکز علاوه بر توزیع دام بهداشتی و مورد تائید دامپزشکی، کارشناسان دامپزشکی این اداره کل به صورت مستمر حضور دارند.
وی اضافه کرد: همچنین 10 اکیپ سیار بازرسی بهداشتی در سطح استان نیز فعال هستند و شهروندان می‌توانند در صورتی که دام خود را در منزل قربانی می‌کنند با شماره پاسخگویی رایگان 1512 تماس حاصل کرده تا اکیپ‌های سیار بلافاصله در محل حضور یافته و اقدام به معاینه دام قربانی کنند.
این مسئول گفت: از 28 مرکز عرضه، 18 مرکز عرضه بهداشتی دام در شهرستان‌های کرج و فردیس بوده و مابقی در دیگر شهرستان‌های تابعه استان استقرار دارند.
شریفی، بیماری‌های انگلی، cchf(تب کریمه کنگو)، بروسلوز، کیست هیداتید، سل و شاربن از جمله مهم‌ترین بیماری‌های مشترک عنوان کرد و از شهروندان خواست حتی الامکان از مراکز عرضه معتبر اقدام به خرید دام زنده کنند.
مدیرکل دامپزشکی البرز از شهروندان خواست تا از ریختن خون قربانی خود در معابر عمومی خودداری کنند.

captcha