مهارت‌آموزی گامی برای حل آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: 3661399
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
انصاری:

مهارت‌آموزی گامی برای حل آسیب‌های اجتماعی است

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: مهارت‌آموزی گامی برای مقابله با بیکاری و حل آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، محمدرضا انصاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان امروز چهارشنبه 17 آبان‌ماه در نشست خبری خود اظهار کرد: فراگیری آموزش‌های مهارتی گامی در راستای رسیدن به اشتغال است و با توجه به اینکه بیکاری در جامعه کنونی یکی از معضلاتی است که تبعات منفی زیادی بر جامعه تحمیل می‌کند بر همین اساس با رویکرد جدی‌تر باید وارد زمینه آموزش‌های مهارتی شویم.

وی اعتیاد را یکی از تبعات منفی بیکاری عنوان کرد و گفت: هزینه‌ای که خانواده‌ها برای مهارت‌آموزی می‌پردازند بسیار کمتر از هزینه‌هایی است که شاید برای ترک اعتیاد و یا مواجهه با بسیاری دیگر از آسیب‌هایی است که به دنبال بیکاری و عدم اشتغال، گریبانگیر برخی از اقشار جامعه خواهد شد.

انصاری برنامه بازدید همگانی از مراکز فنی و حرفه‌ای را یکی از فرصت‌های خوب برای آشنایی با رشته‌های ارائه شده توسط فنی حرفه‌ای برای عموم مردم عنوان کرد و افزود: این طرح یک برنامه سراسری است که از 20 تا 25 آبان برگزار می‌شود و عموم مردم با حضور در مراکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند از نزدیک با دوره‌های ارائه شده آشنا شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان برگزاری دوره‌های آموزشی برای اقشار مختلف جامعه را از جمله اهداف این اداره‌کل عنوان کرد و گفت: یکی از اقشار جامعه هدف در ارائه آموزش‌های مهارتی روستاهای محروم در سطح استان هستند.

وی افزود: در همین رابطه با قرارداد سه‌جانبه‌ای بین فنی و حرفه‌ای، آموزش و پرورش و بنیاد علوی در استان جوانان علاقه‌مند در روستاهای خدابنده و ماهنشان با حضور در دوره‌های شبانه‌روزی مهارت‌آموزی، حرفه مورد علاقه خود را فرا می‌گیرند.

انصاری با بیان اینکه به ثمر نشستن دوره‌های همگانی نیاز به مشارکت همه دستگاه‌های ذی‌ربط دارند، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی روزهای آینده اولین شورای مهارت‌آموزی با هدف ایجاد زیرساخت‌ها و یکپارچه سازی آموزش‌های مهارتی در استان با رویکرد جلوگیری از موازی‌کاری برگزار خواهد شد.

captcha