تجهیز 20 کتابخانه جدید التأسیس کانون فرهنگی هنری استان مرکزی
کد خبر: 3662271
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
ذوالفقاری:

تجهیز 20 کتابخانه جدید التأسیس کانون فرهنگی هنری استان مرکزی

گروه فرهنگی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، 20 کتابخانه‌ کانون‌های فرهنگی هنری جدیدالتاسیس استان تجهیز می‌شوند.

حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به طرح «لحظه‌های ناب» گفت: در این طرح که در راستای ترویج مطالعه کتاب در مساجد اجرا می‌شود هفته‌ای سه روز تعدادی کتابچه بین نمازگزاران مساجد توزیع و بعد از نیم ساعت مطالعه جمع آوری می‌شود.
وی ادامه داد: طرح لحظه‌های ناب به همت کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین(ع) دلیجان اجرا و تا پایان سال ادامه دارد. در سطح کانون‌های مساجد استان ۱۳۰ کتابدار از ۱۴۹ کتابخانه مسجد به ثبت رسیده است، در مجموع تعداد ۵۲۴ هزار و ۶۴۱
جلد کتاب در کتابخانه‌های مساجد موجود است؛‌ همچنین تعداد ۶ کتابخانه درجه یک و ۹ کتابخانه درجه دو و ۲۴ کتابخانه درجه سه و ۴۳ کتابخانه درجه چهار و ۶۷ کتابخانه درجه پنج از استان مرکزی به ثبت رسیده است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی تصریح کرد: تعداد ۱۰۴ کتابخانه شهری و ۴۵ کتابخانه روستایی در 12 هزار و 408 متر مربع مساحت در سطح کانون‌های مساجد مشغول به فعالیت است، تعداد ۲۳ هزار و ۷۵۲ عضو ثابت از خدمات کتابخانه‌های مساجد در این استان بهره می‌گیرند، ۴۴۲ کتابخانه باز در استان ثبت شده که از این تعداد ۲۲۳ کتابخانه روستایی و ۲۱۹ کتابخانه شهری است همچنین تعداد 74 هزار و یک صد جلد کتاب در کتابخانه‌های باز استان موجود است.
وی ادامه داد: به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، 20 کتابخانه‌ کانون‌های فرهنگی هنری جدیدالتاسیس استان تجهیز می‌شوند. این تجهیزات شامل کتاب، میز، صندلی و قفسه کتاب است در هفته کتاب و کتابخوانی به کتابخانه‌های متقاضی نیز کتب
مورد نیاز اهدا می‌شود.
captcha