ارتقای امنيت اجتماعی مرهون تعامل اصحاب رسانه با پليس است
کد خبر: 3668860
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵

ارتقای امنيت اجتماعی مرهون تعامل اصحاب رسانه با پليس است

گروه اجتماعی: فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارتقای نظم و امنيت اجتماعي در سطح جامعه مرهون همکاري و تعامل اصحاب رسانه با پليس است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی پلیس کهگیلویه و بویراحمد، سردار مهدی انصاری، فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد امروز، 11 آذرماه اظهار کرد: رسانه‌ها بزرگ‌ترين لايه تأثيرگذار در امنیت اجتماعی جامعه هستند. 
وی با اشاره به اينکه امنيت و سلامت دو نعمت مجهول خداوندي است، به تشريح نقش و جايگاه امنيت در جوامع بشري پرداخت و بیان کرد: نظم و امنيت در جامعه مستلزم همکاري و تعامل آحاد جامعه با پليس است و بدون شک همه افراد جامعه در تحقق امنيت نقش دارند. 
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: رسانه‌هاي گروهي با انتشار دقيق، صحيح و به موقع اخبار و حوادث نقش بسزايي در ارتقای احساس امنيت در جامعه دارند. 
انصاری با اشاره به برخي اقدامات از سوي افرادي ناآگاه در انتشار اخباري با تيترهاي منفي، تصریح کرد: برخي افراد با انتشار اين دسته اخبار احساس امنيت را در جامعه به مخاطره مي‌اندازند.
وی با بیان اینکه رعایت انصاف، صحت و دقت در انتشار اخبار باعث جلب اعتماد مسئولان و محبوبیت رسانه بین مردم می‌شود نقد و پیگیری را وظیفه و رسالت خبرنگار دانست و ادامه داد: البته نقد منصفانه باشد اما پیگیری براساس انتقام‌جویی نباشد.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بيان اينکه معاونت اجتماعي پل ارتباطي بين مردم و پليس است، عنوان کرد: گسترش تعامل اصحاب رسانه با معاونت اجتماعي در تامين اخبار دقيق و صحيح بسيار مؤثر است. 
انصاری بیان خوبی‌ها در کنار نقد و گزارش مشکلات را لازم خواند و بر رعایت صحت در انتشار آمار و اطلاعات و انعکاس مطلب بر اساس آنچه گفته می‌شود، تاکید کرد.
وی امنيت را يك توليد جمعي دانست و تاکید كرد: بدون مشاركت مردم و نهادهاي اجتماعي امنيت مطلوب در جامعه محقق نمي‌شود.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در حال حاضر احساس امنیت در استان کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه خوبی قرار دارد، ابراز کرد: آحاد مردم جایگاه واقعی پلیس را شناخته و به آن اعتماد کرده‌اند.
انصاری بر وظیفه مهم پلیس در خدمت بی‌ادعا برای برقراری نظم و امنیت در جامعه تأکید کرد و افزود: نهادینه‌ کردن این مهم و عمل به وظایف پلیس در گرو همکاری مردم با پلیس و تعامل همه جانبه است.
وی ایمان و اعتقاد به خدا، التزام به ولایت‌فقیه، تلاش در جهت ارائه خدمات بی‌منت به مردم و عمل به دستورات سلسله‌مراتب را از جمله ویژگی‌های پلیس جامعه اسلامی دانست و اضافه کرد: پلیس مظهر اقتدار جامعه اسلامی است و این اقتدار در مواجهه با قانون‌شکنان بسیار قاطع و در برابر مردم همراه با عطوفت و مهربانی است.
captcha