اشعار قرآنی؛ گامی بلند برای رفع مهجوریت قرآن در جامعه
کد خبر: 3708268
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
استاد مجاهدی عنوان کرد:

اشعار قرآنی؛ گامی بلند برای رفع مهجوریت قرآن در جامعه

گروه اجتماعی ــ استاد برجسته شعر آیینی گفت: در این مقطع حساس تاریخی و در زمانی‌که وهابیت، شیعه را به‌عنوان بی اعتنایان به قرآن کریم معرفی می‌کند، لازم است از گزافه، خرافه و مبالغه دوری کرده و معارف مهجور مانده قرآن کریم را رصد کنیم تا در مقوله توحیدی گام بلند و ویژه‌ای برداریم و برگزاری همایش بینات با محوریت اشعار قرآنی گامی مهم در این راستا به شمار می‌رود.

به گزارش ایکنا از قم؛ محمدعلی مجاهدی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب فعالیت‌هایی درزمینهٔ قرآنی انجام‌شده که نامنسجم بوده است، اظهار کرد: با توجه به دامنه وسیع موضوعات قرآنی، هر موضوع باید به‌صورت مستقل و همراه با تلاش ویژه‌ای دنبال شود.
وی با اشاره به اینکه هنرمندان به‌ویژه شعرا می‌توانند نقش مؤثری در این زمینه داشته باشند، بیان کرد: این کتاب عظیم معارف بسیاری دارد و رصد آن‌ها از سوی شاعران متعهد سبب ارائه کارهایی ارزشمند و فاخر می‌شود.
استاد برجسته شعر آیینی کشور افزود: برای مثال موضوعات مربوط بااخلاق اسلامی از قبیل رذایل و فضایل ازجمله احسان و کمک‌کردن به دیگران اکنون به بنده محول شده که با توجه به بررسی‌های متعدد انجام‌شده پیش‌بینی می‌شود کار بسیار خوبی حاصل شود.
استاد مجاهدی با اشاره به اینکه اشعار آیینی مورداستفاده اقشار وسیعی از مردم قرارگرفته و مخاطبان متعددی دارد، ابراز کرد: چراکه هم برای اهل علم به فراخور مطلبی که دارند مناسب است، هم اهل منبر و اهالی ستایش آل‌الله (ع) می‌توانند از این اشعار استفاده کنند، زیرا همان‌طور که می‌دانید گاهی یک بیت شعر می‌تواند کار یک کتاب را به‌تنهایی انجام دهد.
وی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری همایش بینات، عنوان کرد: در این مقطع حساس تاریخی و درزمانی که وهابیت شیعه را به‌عنوان بی‌اعتنایان به قرآن کریم معرفی می‌کند، لازم است از گزافه، خرافه و مبالغه دوری کرده و معارف مهجور مانده قرآن کریم را رصد کنیم تا در مقوله توحیدی گام بلند و ویژه‌ای برداریم و برگزاری این همایش با محوریت اشعار قرآنی گامی مهم در این راستا به شمار می‌رود.

انتهای پیام

captcha