سیستان‌وبلوچستان؛ رتبه سوم کشوری ثبت مداحان در سامانه طوبی
کد خبر: 3711669
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷

سیستان‌وبلوچستان؛ رتبه سوم کشوری ثبت مداحان در سامانه طوبی

گروه فرهنگی- مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تاکنون 60 هزار مداح در سطح کشور، اطلاعات خود را وارد سامانه طوبی کرده‌اند که از این لحاظ، استان سیستان و بلوچستان در رتبه سوم قرار دارد.

رضا معممی‌مقدم، مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: تاکنون 60 هزار مداح در سطح کشور، اطلاعات خود را وارد سامانه طوبی کرده‌اند که از این لحاظ، استان سیستان و بلوچستان در رتبه سوم قرار دارد.
وی ادامه داد: سامانه طوبی در حقیقت امکان فراهم آوردن داشبورد مدیریت آنلاین را ایجاد کرده و اطلاعاتی که در این سامانه ثبت می‌شود، در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های آتی ما بسیار قابل استفاده و مفید خواهد بود.
مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در این سامانه، اطلاعاتی از قبیل سابقه مداحی افراد، تألیف کتاب، سطح دانش زبانی، سن‌وسال، تقسیم‌بندی در سه سطح مداح، ذاکر و پیرغلام جمع‌آوری می‌شود.
وی بیان کرد: سامانه طوبی همچنین فرآیند‌های ثبت نام و صدور مجوز فعالیت برای تشکل‌های دینی شامل هیئات مذهبی، مداحان و شعرای آئینی، انجمن‌های اسلامی و کانون‌های فرهنگی و تبلیغی را تسهیل و تسریع می‌کند.
معممی‌مقدم اظهار کرد: اولویت این اداره‌کل در سال پیش‌رو، شناسایی و ساماندهی مجالس مداحی خانگی و به‌عبارتی بازمهندسی روضه‌های خانگی است.

سیستان‌وبلوچستان؛ رتبه سوم کشوری ثبت مداحان در سامانه طوبی

انتهای پیام

captcha