گزارشی از حضور ‌کاروان ‌انجمن بانوان قرآنی «کوثر» در عتبات عالیات+ عکس
کد خبر: 3712918
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

گزارشی از حضور ‌کاروان ‌انجمن بانوان قرآنی «کوثر» در عتبات عالیات+ عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دومین کاروان سراسری انجمن بانوان قرآنی کوثر در ماه شعبان‌المعظم طی سفر به عتبات عالیات به اجرای محافل قرآنی پرداخت.

به گزارش ایکنا؛ انجمن بانوان قرآنی کشور در راستای اهداف و برنامه‌های خود با برگزاری دومین کاروان عتبات عالیات با حضور داوران و قاریان و حافظان منتخب از سراسر کشور در دارالقرآن‌های عتبه علوی و حسینی به اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی و برپایی محافل انس با قرآن پرداخت.

گزارشی از حضور دومین کاروان سراسری انجمن بانوان قرآنی کوثر در عتبات عالیات+عکس
این کاروان با 50 نفر متشکل از اساتید، قاریان، مدیران قرآنی، داوران بین‌المللی از 10 استان سطح کشور به ارائه برنامه‌های متنوع در عتبات عالیات پرداختند. این کاروان با حضور در صحن حضرت زهرا(س)عتبه علوی با همکاری دارالقرآن این عتبه در روز نیمه شعبان به اجرای برنامه‌های متنوعی پرداخت.
این مراسم که با اجرای لیلا کریمی همراه بود، ریحانه طاهررحیمی، قاری رسمی دارالقرآن استان قدس رضوی ضمن ذکر صلوات خاصه حضرت علی‌بن‌ موسی‌الرضا(ع)، به قرائت تحقیق آیاتی از سوره انسان و ثمین کرم، رتبه نخست رشته ترتیل مسابقات کشوری اوقاف در سال 96، به ابتهال‌خوانی فرازهایی از دعای ندبه و زمن عبدالکاظم، حائز رتبه پنجم سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از کشور عراق آیاتی را تلاوت کردند و سپس پروین امیرآبادی، رئیس انجمن بانوان قرآنی به نمایندگی از بانوان فعال قرآنی کشور با اهدای تقدیرنامه‌ای تجلیل شد.
سپس این مراسم لیلا بایست، زهره مقدسی داوران کشوری جمهوری اسلامی ایران و مطهره فیاض، قاری ترتیل کشور عراق، سوره یس را به ترتیل خواندند و پس از آن گروه تواشیح کوثر از کشور عراق به همخوانی و اجرای تواشیح پرداختند.
در ادامه حضور کاروان فرهنگی ـ زیارتی مشترک متشکل از مدیران کشوری انجمن قرآنی بانوان کشور، همایش همبستگی با خانواده شهدای مدافعان حرمین شریفین عراق که از سوی گروه انصار مدافعین حرمین شریفین عراق از مجموعه‌های مؤسسه علوم قرآنی یاسین ارومیه ترتیب داده شده بود، در سالن یکی از مقرات منتسب به مدافعان حرمین شریفین عراق در نزدیکی شهر کربلا برپا شد.

گزارشی از حضور دومین کاروان سراسری انجمن بانوان قرآنی کوثر در عتبات عالیات+عکس
پس از قرائت قرآن کریم توسط قاری برجسته آستان مقدس حسینی، معصومه وجدانی، مدیر مؤسسه علوم قرآنی یاسین ارومیه ضمن تشکر از توجه فرماندهان مدافعان حرم عراقی، برگزاری چنین همایش‌هایی را موجب تحکیم مودت و اخوت بین ملت‌های مقاوم و مسلمان و ولایتمدار دو کشور دانست.
وی همچنین از آمادگی مؤسسه علوم قرآنی یاسین ارومیه برای پذیرایی از خانواده شهدای مدافع حرم عراقی در ایران و به‌ویژه شهر ارومیه خبر داد و رسماً از آنان دعوت کرد. در ادامه این مراسم که به صورت مستقیم از کانال‌های العراقیه و کربلا پخش می‌شد، هدایایی از سوی بانوان ایرانی به خانواده شهدای مدافع حرمین شریفین عراق اهدا شد که در بین این هدایا چفیه‌های اهدایی از بیت رهبر معظم انقلاب که در دیدار اخیر بانوان حاضر به‌دست مبارک رهبر جهان اسلام متبرک شده بود، موجبات اشک شوق بازماندگان شهدای جبهه مقاومت را فراهم کرد.
سپس تفاهم‌نامه دو جانبه از سوی مؤسسه علوم قرآنی یس ارومیه با دارا بودن 20 شعبه که هفت شعبه آن در ترکیه است‌ و مؤسسه «باذلون» که وابسته به حشد‌الشعبی عراق است در راستای همکاری‌های دوجانبه در ابعاد فرهنگی، قرآنی امضا شد.

گزارشی از حضور دومین کاروان سراسری انجمن بانوان قرآنی کوثر در عتبات عالیات+عکس
از دیگر برنامه‌های این کاروان، برپایی محفل نورانی انس با قرآن با حضور تعدادی از قاریان عراقی و ۵۸ نفر ازمدیران فرهنگی و قرآنی ایرانی و تعدادی از خادمین بانوی آستان قدس رضوی که از سوی انجمن بانوان قرآنی کوثر در سرداب مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، با مشارکت دارالقرآن عتبه حسینی برگزار شد.
در این مراسم که با حضور ام اسامه، مدیر دارالقرآن عتبه حسینی برپا شد، قاریان و حافظان برجسته کشوری چون ثمین کرم، رتبه نخست مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه به ابتهال‌خوانی و دعا‌خوانی پرداخت.

گزارشی از حضور دومین کاروان سراسری انجمن بانوان قرآنی کوثر در عتبات عالیات+عکس
در ادامه فاطمه منصوری، مدیر مؤسسه قرآنی بصائر کربلا ضمن خوشامدگویی به بانوان فعال قرآنی گفت: امیدواریم سطح تعامل بانوان کشورهای مسلمان در زمینه‌ها قرآنی بیشتر شده و همچنین ما شاهد اعزام قاریان و حافظان برجسته قرآنی بیشتری از کشور ایران برای تلاوت در ماه مبارک رمضان باشیم.
در پایان نیز ام اسامه، مدیر دارالقرآن عتبه حسینی پرچم متبرک گنبد اباعبدالله الحسین(ع) را به پروین امیر‌آبادی، مدیر انجمن بانوان قرآنی اهدا کرد و توفیقات روز‌افزون این تشکل بانوان قرآنی را از خداوند منان خواستار شد.
انتهای پیام

captcha