پیاده‌روی اربعین، برند شیعیان در سطح بین‌المللی است
کد خبر: 3755766
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
خادمی:

پیاده‌روی اربعین، برند شیعیان در سطح بین‌المللی است

گروه فرهنگی- استاندار لرستان اربعین حسینی را یکی از شعائر اسلامی و از نمادهای شیعیان دانست و اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین، برند شیعیان در سطح بین‌المللی است.

پیاده‌روی اربعین، برند شیعیان در سطح بین‌المللی است

به گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، امروز ۲۲ مهر در جلسه ستاد اربعین حسینی لرستان با تاکید بر بهتر اجرا شدن فعالیت‌های مربوط به اربعین حسینی، اظهارکرد: اربعین سرور و سالار شهیدان برند شیعیان در سطح بین‌المللی است.
وی با اعلام رضایت از مشارکت دستگاه‌های اربعین در خدمت به زوار امام حسین(ع)، تصریح کرد: در این جلسات که به نام اهل‌بیت است همه خود را موظف به کمک و خدمت می‌دانیم‌.
خادمی با ذکر این مطلب که دولت ما اسلامی است و وظیفه حکومت اسلامی احترام به شعائر و تسهیلگری در برگزاری مراسمات دینی و مذهبی است، ادامه داد: همه ما نسبت به خدمت به زائران اربعین حسینی وظیفه فردی و شرعی داریم. استاندار لرستان با بیان اینکه لرستان در گذشته نسبت به ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی خوب ظاهر شده و امروز هم مشارکت لرستانی‌ها در اربعین مطلوب است، تصریح کرد: در اربعین باید از ظرفیت مردمی بیشتر شود و اصل کار بر عهده مردم است اما بخش دیگری از کار این است که ما یک آبروی استانی هم داریم و به دلیل شرایط خاص استان باید مدیران باید در این رقابت خیر کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه اربعین از وطایف تعریف شده ملی ماست، اضافه کرد: هماهنگی‌های موکب‌های داخل استان صورت گیرد.
خادمی با ذکر این مطلب که نقاط برپایی موکب‌های استانی با نیروی انتظامی و دستگاه‌های مربوطه هماهنگ شود، اضافه کرد: در رابطه با موکب‌های استان در مرزها مشکلاتی داریم که در این راستا جلسه‌ای خاص برای ۱۲ موکب لرستان در مرزها و عراق برگزار و نحوه انجام تعهدات مرور شود.
استاندار لرستان با تاکید بر بررسی چک‌لیست خدمات موکب‌‌ها، ادامه داد: در رابطه با موکب لرستان در مهران نیز سپاه لرستان ورود پیدا کند و بقیه دستگاه‌ها نیز همکاری کنند.
وی با ذکر این مطلب که در این جلسات باید گزارش جمع‌آوری نذورات اربعین مشخص شود، تصریح کرد: در موکب مهران روزانه ۱۰ هزار نفر پذیرایی می‌شوند.

انتهای پیام

captcha