همایش اهدای جایزه البرز در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 3756728
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

همایش اهدای جایزه البرز در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: همایش اهدای جایزه البرز ۲۸ مهرماه از محل درآمد موقوفه بنیاد فرهنگی البرز در بیرجند برگزار می‌شود.

همایش اهداء جایزه البرز در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور امروز، ۲۵ مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان اوقاف هر ساله بر اساس وظایفی که دارد نیت‌های مردمی را اجرا می‌کند.
وی، بیشترین نیات مردم را مربوط به عزاداری امام حسین(ع) دانست و افزود: 2893 نیت در ماه‌های محرم و صفر وجود دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در دهه اول ماه محرم نیز یک میلیارد تومان هزینه برای نیات اطعام، عزاداری، روضه خوانی و تعزیه خوانی سید الشهدا(ع) انجام شده است، تصریح کرد: همچنین در بسیاری از روستاها هم نیت عزاداری وجود دارد که خود مردم این عزاداری‌ها را انجام می‌دهند‌.
بخشی پور به فرا رسیدن اربعین حسینی اشاره کرد و ادامه داد: هشت موکب در استان توسط اوقاف و امور خیریه در آستانه اربعین برپا می‌شود.
وی تصریح کرد: خراسان‌جنوبی به عنوان استان معین سیستان و بلوچستان است و در مدت برپایی موکب‌ها به زائران پاکستانی که از سمت سیستان و بلوچستان وارد کشور شوند نیز خدمات ارائه خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 46 موقوفه جدید در استان به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت نیز 9 وقف قرآنی ثبت موقوفات شده است.
بخشی‌پور اظهار کرد: در حال حاضر 9703 مترمربع عملیات اجرایی جدید و تکمیل و مرمت پروژه‌های نیمه تمام در بقاع متبرکه استان و 1300 مترمربع تعمیر در موقوفات در حال انجام است.
وی به احداث سقاخانه در بیرجند اشاره کرد و افزود: در حال حاضر پنج سقاخانه با هزینه 400 میلیون تومان در بیرجند تکمیل شده و تا پایان سال جاری نیز سه سقاخانه دیگر احداث می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری همایش اهداء جایزه البرز و تجلیل از 114 برتر علمی استان، بیان کرد: همایش اهداء جایزه البرز 28 مهرماه جاری از محل درآمد موقوفه بنیاد فرهنگی البرز در بیرجند برگزار می‌شود.
بخشی پور با بیان اینکه خراسان‌جنوبی دومین استانی است که از این موقوفه منتفع می‌شود، یادآور شد: در این همایش از 70 نفر از دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوره متوسطه دوم، 10 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، 10 نفر از مابقی دانشگاه‌های استان، 10 نفر از دانش‌آموزان برتر قرآنی، 10 نفر از طلاب برجسته علوم دینی و مبلغان حوزه علمیه و چهار نفر از مخترعین تجلیل به عمل می‌آید.
انتهای پیام

captcha