فرهنگ صلح‌پرور ایران به دنیا معرفی شود
کد خبر: 3794826
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

فرهنگ صلح‌پرور ایران به دنیا معرفی شود

گروه فرهنگی ــ سرپرست اداره‌‌کل سیاسی استانداری فارس گفت: فرهنگ صلح‌پرور ایران به‌ویژه استان فارس باید به‌عنوان الگو به دنیا معرفی شود.

به گزارش ایكنا از فارس، ابراهیم استوارمیمندی، سرپرست اداره‌كل سیاسی استانداری فارس، شب گذشته، 11 اسفندماه در پانزدهمین همایش فرهنگی ـ هنری پیروان ادیان توحیدی در شیراز با بیان اینكه فرهنگ صلح‌پرور ایران به ویژه استان فارس باید به‌عنوان الگو به دنیا معرفی شود، گفت: این فرهنگ که موجب تحول در ایران شده باید به عنوان الگو در دنیا مطرح شود چراکه در خنثی کردن تبلیغات دروغین و مزورانه دشمن مؤثر است.
وی تأكید كرد: مردم ایران هیچگاه در طول تاریخ خود، نژادپرستی را برنتابیدند و نگاه آن‌ها زیبایی و حقیقت را همواره تحسین کرده و پذیرفته است.
سرپرست اداره‌کل سیاسی استانداری فارس با اشاره به اینکه استان فارس به‌عنوان ایرانی کوچک میزبان ادیان مختلف از اقوام گوناگون و متنوع است، گفت: ایران همواره شاهد همزیستی مسالمت‌آمیز آن‌ها در کنار هم بوده به نحوی که در تمام حوادث تلخ و شیرین در کنار هم بوده‌اند و صحنه‌های دیدنی رقم زده‌اند.
استوارمیمندی افزود: فرهنگ صلح و دوستی در استان فارس در تمام عرصه‌های علمی و فرهنگی و اجتماعی موجب شده هنرمندان و دانشمندان و پزشکان و خیراندیشان زیادی در طول تاریخ به دنیا عرضه کند و اساس این فرهنگ دین اسلام است که همیشه مشوق تمام اقشار و ادیان بوده است.
وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز که مردم تحت فشارهای همه جانبه بودند اقلیت‌های دینی خود را در کنار سایر هموطنان احساس کرده و به دفاع از شرافت کشور پرداختند و در این راه شهدای بزرگی تقدیم کردند که موجب افتخار و همبستگی این ملت است.
انتهای پیام

captcha