اسکان و خانه‌سازی؛ اولویت قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان
کد خبر: 3811745
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

اسکان و خانه‌سازی؛ اولویت قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان

گروه اجتماعی ــ استاندار لرستان گفت: اسکان و خانه‌سازی برای مردم و ایجاد زیرساخت‌ها‌ جزء اولویت‌های اصلی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده لرستان است.

اسکان و خانه‌سازی؛ اولویت‌ اصلی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان امروز، 25 اردیبهشت‌ماه در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده لرستان، گفت: اسکان و خانه‌سازی برای مردم و ایجاد زیرساخت‌ها جزء اولویت‌های اصلی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده لرستان است.
وی افزود: زمین مورد نیاز در پلدختر، معمولان و عمده روستاها برای ساخت واحدهای مسکونی جدید تأمین شده است.
استاندار لرستان با بیان این‌که با دادن مسکن مهر به‌دنبال حل مشکل کسانی‌که مستاجرند و نمی‌توان به آن‌ها کمک بلاعوض کرد، هستیم، گفت: برای رفع نیازها و حل مشکلات خرم‌آباد که از سیل ناشی شده به شهرداری کمک‌های لازم صورت می‌گیرد.

خادمی از تصویب اعتبارات لازم و ابلاغ آن به استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا به حال از اعتبارات موجود استانی استفاده کرده‌ایم؛ خوشبختانه اعتبارات جدید برای استان نسبت به دیگر استان‌های درگیر سیل عدد خوبی درنظر گرفته شده است‌.
وی به چادرهایی اشاره کرد که هنوز برخی از مردم آنجا به سر می‌برند و با تأکید بر این‌که باید سریعاً نسبت به حل مشکل آن‌ها اقدام کنیم، تصریح کرد: به اغلب این مردم کمک به اصطلاح انتقال از وضعیت اسکان اضطراری و اسکان پرداخت شده است، اما کسانی هستند که احتمال دارد سیل‌زده نباشند اما از این چادرها به‌خاطر خدمات امدادی استفاده می‌کنند که باید از آن‌ها جلوگیری شود.
استاندار لرستان با بیان این‌که در اولین فرصت به مناطق سیل‌زده استان سفر کرده و مسائل را از نزدیک بررسی خواهیم کرد، گفت: امروز مدیرکل بازرسی وزارت کشور و بازرسی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده که ریاست آن‌را وزیر کشور بر عهده دارد از این مناطق بازدید کرده و نکات مهمی را یادآور شدند که در تسریع بحث بازسازی و اقامت مردم کمک شایانی خواهد کرد‌.
خادمی با اشاره به پُل‌های تخریبی در اثر سیل اخیر خرم‌آباد نیز بیان کرد: برای رفع نیازها و برقراری وضعیت اولیه عبور و مرور در خرم‌آباد شهرداری را کمک خواهیم کرد تا این مشکل حل شود.

انتهای پیام

captcha