بانک قرض‌الحسنه مهرایران مؤسسه مالی اسلامی برتر جهان در سال ۲۰۱۸ شد
کد خبر: 3839410
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
از سوی نشریه بین‌المللی «بنکر»؛

بانک قرض‌الحسنه مهرایران مؤسسه مالی اسلامی برتر جهان در سال ۲۰۱۸ شد

گروه اقتصاد ــ‌ بر اساس آخرین رتبه‌بندی برترین مؤسسات مالی اسلامي در جهان که توسط نشريه بين‌المللي «بنکر» در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، بانک قرض‌الحسنه مهرايران در صدر مؤسسات مالی اسلامی در جهان قرار گرفت.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهرایران، بر این مبنا، نشریه بین‌المللی بنکر، رشد دارایی‌های مؤسسات کاملا اسلامی و مؤسسات با باجه‌های اسلامی را مورد بررسی قرار داده است که بر اساس آن بانک قرض‌الحسنه مهرایران به عنوان بانک كاملا اسلامی با ۶۱.۱ درصد رشد و ۳ هزار و ۸۷۸ میلیون دلار دارایی منطبق بر شریعت، در رتبه اول بانك‌های ایران و رتبه برتر موسسات كاملا اسلامی دنیا قرار گرفت.

بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف جذب و تخصیص منابع قرض الحسنه با سرمایه اولیه ۱۵ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد و در حال حاضر ۵۳۰ شعبه این بانک در سراسر کشور مشغول اعطای تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان واقعی جامعه می‌باشد.
 
این بانک از بدو تأسیس تاکنون بالغ بر ۵ میلیون و ۱۴۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۴۱۲ هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرده است که نزدیك به ۲ میلیون فقره این تسهیلات به اعتبار ۱۸۹ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۷ و پنج ماه نخست سال ۱۳۹۸ پرداخت شده است.
 
نسبت مطالبات به مصارف بانک قرض‌الحسنه مهرایران در طول مدت فعالیت آن حدود یک درصد است و مانده منابع آن با اعتماد و استقبال مردم از خدمات و طرح‌های تسهیلاتی متنوع بانک بالغ بر ۲۱۴ هزار و ۳۶۲ میلیارد ریال است.
 
با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر جامعه، این بانک در سال ۹۶ از ۸۲ درصد و در سال ۹۷ از ۵۵ درصد رشد منابع قرض‌الحسنه بهره‌مند شده است و منابع بانک در ۵ ماه نخست سال جاری نیز بالغ بر ۲۶ درصد رشد داشته است.

برای دریافت فایل «برترین مؤسسات مالي اسلامي جهان در سال ۲۰۱۸» اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

captcha