تشریفاتی شدن مجالس حسینی با موازین اسلامی در تضاد است
کد خبر: 3840671
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
منطق حسینی/1

تشریفاتی شدن مجالس حسینی با موازین اسلامی در تضاد است

گروه معارف ـ مدیر جامعه‌القرآن برادران دهدشت گفت: تشریفاتی شدن مجالس و چشم و هم‌چشمی از شیوه‌های عزاداری است که امروزه در هیئت‌ها منطبق با موازین اسلامی نیست.

تشریفاتی شدن مجالس حسینی با موازین اسلامی در تضاد است

حجت‌الاسلام سیدعبدالوهاب اسلام‌پی، مدیر جامعه‌القرآن برادران دهدشت در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: عاشورا معرفی یک نهضت ملی گرایی انسانیت در پایه حقوق معنوی بشریت است.
وی افزود: هجمه‌های زنانه و مردانه، عدم رعاریت حفظ حریم خصوصی، نبود حزن در مجالس و محافل، تشریفاتی شدن مجالس و چشم و هم‌چشمی از شیوه‌های عزاداری است که امروزه در هیئت‌ها منطبق با موازین اسلامی نیست.
مدیر جامعه‌القرآن برادران دهدشت اضافه کرد: در اصل اسلام رعایت حقوق دیگران اولویت این دین است یعنی قرار نیست ما برای چنین جلساتی حق‌الناس انجام بدهیم چون گناه آن از چنین جلساتی بیشتر است، لذا باید وقت و زمان و مکانی که مزاحمت ایجاد نکند، در نظر گرفته شود.
حجت‌الاسلام اسلام‌پی بیان کرد: در جامعه باید تدابیری اندیشیده شود که در آن مزاحمت صورت نگیرد مثلا محدود کردن محافل و مجالس با کیفیت بالا که هم جاذبه حسینی داشته باشد و هم محافل با معنویت بیشتری صورت گیرد.
وی تصریح کرد: با برپایی جلسات خانگی، محله‌ای و همسایگی سنت دیرینه قدیم برجا می‌ماند و یا گذر از تشریفات و چشم و هم چشمی و رونق اخلاص به این محافل دادن است اما این محافل باید در شان امام حسین(ع) باشد.
مدیر جامعه‌القرآن برادران دهدشت ابراز کرد: مهمترین اساس تشکیل دهنده گروه‌های عزاداری باید از خود روحانی محل و بزرگان صورت بگیرد مثلا روحانی اصل نهضت عاشورا را بیان کند و همچنین وظیفه ریش سفیدان و بزرگان الگو شدن برای نوجوانان و جوانان است یعنی آنها صف اول برای تشکیل شعائر دین باشند تا دیگران از تجارب چنین گروهی بهره‌مند شود.
انتهای پیام

captcha