اجرای ۲۰۲ ویژه‌برنامه همزمان با هفته وقف در گیلان
کد خبر: 3852522
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

اجرای ۲۰۲ ویژه‌برنامه همزمان با هفته وقف در گیلان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه ۲۰۲ عنوان برنامه در هفته وقف در گیلان اجرا می شود، گفت: وقف تمدن‌ساز، فرهنگ‌ساز و معرف هویت دینی است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف استان، امروز، 4 آبان‌ماه در نشست ستاد هفته وقف که در استانداری گیلان برگزار شد، با تأکید بر اینکه علی رغم تلاش های فراوان، موضوع وقف هنوز به‌درستی و کامل در جوامع اسلامی تبیین نشده، اظهار کرد: استفاده از ابزار هنر در توسعه وقف برای رفع مشکلات جامع به شکل هدفمندتر امری الزامی است.

وی وقف را میراثی فطری برای حفظ ارزش های دینی و قرآنی دانست و افزود: وقف تمدن‌ساز، فرهنگ‌ساز و معرف هویت دینی و تلاقی عقل و دین و ثروت در قالب بسته فرهنگی نورانی با محتوای همه خوبی هاست.

مدیرکل اوقاف گیلان خواستار تشکیل ستاد دائمی وقف شد و گفت: دستگاه هایی که می توانند در حوزه تبلیغی و حمایتی از وقف حمایت کنند، در این ستاد عضو شوند.

علیزاده همچنین با پیشنهاد تأسیس مرک مشاوره وقف در دستگاه های اجرایی استان، بیان کرد: هر دستگاهی نیاز خود را احصا و برای حل آن تلاش برای ایجاد وقف کند و می تواند با حضور کارکنان خود مجمع یاوران وقف تشکیل دهد.

وی با بیان اینکه ۲۰۲ عنوان برنامه در هفته وقف در گیلان اجرا می شود، تصریح کرد: اوقاف سه رسالت مهم در حوزه «حفظ، حراست و تثبیت مالکیت موقوفات»، «بقاع متبرکه» و «قرآن» دارد.

در ادامه حجت الاسلام سید ابوطالب حجازی، دبیر شورای اقامه نماز گیلان در این نشست با بیان اینکه وقف معطوف به از میان برداشتن نیاز روز جامعه است، اظهار کرد: در پیش از انقلاب به خاطر ضعف رژیم پهلوی در رسیدگی به مردم عموم وقف ها معطوف به خدمات درمانی و تحصیلی بود.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد بیمارستان های گیلان پیش از انقلاب، موقوفه بود، افزود: ساخت بیمارستان حشمت توسط آیت‌الله ضیابری، بیمارستان قوام در لنگرود، ساخت اورژانس بیمارستان حشمت از منابع آستان امام‌زاده هاشم، ساخت بیمارستان کوثر در آستانه از درآمد آقا سید‌جلال‌الدین اشرف، بخشی از برکات وقف و خیران برای گیلان بوده است.

حجازی با بیان اینکه موقوفه برای جامعه برکت دارد، گفت: نیت موقوفه فخر‌الدوله در لشت نشا برای تحصیل کودکان همان منطقه و خدمات درمانی به مردم لشت نشا است.

دبیر شورای اقامه نماز گیلان با بیان اینکه موقوفه مظلوم است، گفت: باید ائمه جمعه و جماعات مساجد، وقف را تبلیغ کنند.

انتهای پیام
captcha