ضرورت استفاده از ظرفیت وقف برای احیای حوزه‌های علمیه
کد خبر: 3852677
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵

ضرورت استفاده از ظرفیت وقف برای احیای حوزه‌های علمیه

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در دیدار مدیران اوقاف و امور خیریه استان گفت: از ظرفیت بی‌نظیر وقف برای احیای هر چه بیشتر حوزه‌های علمیه استفاده شود.

ضرورت استفاده از ظرفیت بی‌نظیر وقف برای احیای حوزه‌های علمیه/ امانت‌داری در حوزه اوقاف بسیار حائز اهمیت است

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، در دیدار مدیران اوقاف و امور خیریه استان قزوین که ظهر امروز، 4 آبان ماه در اداره کل اوقاف استان برگزار شد، اظهار کرد: در حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی همه مردم شریک بودند و کسانی که در پیاده‌روی شهری و محلی نیز حضور داشتند، در عزمت بخشیدن به این جریان نقش‌آفرین بودند.

وی با تقدیر از خدمات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ایام اربعین بیان کرد: از دوران مدیرکل سابق اوقاف شاهد تغییر در رویکرد اداره کل اوقاف هستیم و خوشبختانه روند رو به رشد اوقاف در دوره مدیرکل جدید نیز ادامه یافته است و جای بسیار خوشحالی دارد.

امام‌ جمعه قزوین با بیان اینکه کار اوقاف کار بسیار حساس و سنگینی است، بیان کرد: کار اوقاف در شهرهایی نظیر قزوین که دارای قدمت و پیشینه مذهبی زیادی است، بسیار حساس و پیچیده است و این موضوع کار مدیران این عرصه را سخت‌تر می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه کارها در حوزه وقف باید با دقت و حساسیت انجام شود تا منافع وقف حفظ شود، بیان کرد: امانت‌داری در حوزه اوقاف بسیار حائز اهمیت است و نباید اجازه داد افراد دنیاطلب به این عرصه نفوذ پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه قوانین و مقررات در حوزه اوقاف باید شفاف، مبیّن و واضح باشد، گفت: اگر قوانین شفاف باشد، جابجایی افراد باعث نمی‌شود تا آسیبی به بیت‌المال وارد شود و هر کسی در مسئولیت خود می‌تواند کارها را به‌درستی پیش ببرد.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین بر احیای حوزه‌های علمیه با کمک وقف تأکید کرد و افزود: وقف‌ها نقش بسیار اثرگذاری در احیای حوزه‌های علمیه دارند و باید از این ظرفیت مهم و بی‌نظیر به‌خوبی استفاده شود تا شاهد احیای هر چه بیشتر حوزه‌های علمیه در قزوین باشیم.

امام‌ جمعه قزوین در پایان توجه به حوزه نرم‌افزاری اربعین را یک امر مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون هر چه برای اربعین کار کرده‌ایم، در حوزه سخت‌افزاری بوده و ضروری است از این پس به بحث محتوایی و معارفی نیز توجه ویژه کنیم چرا که بخش نرم‌افزاری کار محور اصلی این جریان است.

انتهای پیام
captcha