ضرورت احیای موقوفات راکد در کرمانشاه
کد خبر: 3852681
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

ضرورت احیای موقوفات راکد در کرمانشاه

گروه اجتماعی ــ آیت‌الله علما بر لزوم احیای موقوفات راکد در استان تأکید کرد و گفت: خدمت به بندگان خدا برگشت به خدا دارد و وقف یکی از خدمات ارزشمند و ماندگار است.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، ظهر امروز، 4 مهرماه در دیدار با مدیرکل و معاونین اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه که به مناسیت دهه وقف انجام گرفت اظهار کرد: وقف از خدمات ارزشمند و ماندگار است و باید فرهنگ وقف و موقوفات گسترش یابد.

وی افزود: یک کتاب فقهی مستقل در باب وقف داریم که این نشان از اهمیت وقف دارد و این بدان معناست که شارع مقدس عنایت خاصی به موضوع وقف دارد زیرا وقف همواره کارساز بوده و مشکلات را مرتفع کرده است.

آیت‌الله علما گفت: نسبت به عدم احیای برخی موقوفات انتقاد وارد است. در استان کرمانشاه 21 هزار رقبه موقوفات داریم.

وی به اهمیت امامزادگان استان و بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: مردمی که وارد بقاع متبرکه می‌شوند در واقع حاجت خود را به خداوند مطرح می‌کنند و از درگاه خداوند متعال خواهان رفع حوائج خود هستند؛ لذا باید در مسیر معرفی مطلوب این اماکن تلاش‌های خوبی انجام بگیرد.

یادآور می‌شود، در این جلسه حجت‌الاسلام صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این اداره‌کل پرداخت.

انتهای پیام
captcha