افتتاح 2 پروژه قرآنی به‌مناسبت دهه وقف در کرمانشاه
کد خبر: 3852700
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵

افتتاح 2 پروژه قرآنی به‌مناسبت دهه وقف در کرمانشاه

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی - اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از افتتاح 2 پروژه قرآنی به مناسبت دهه وقف در کرمانشاه خبر داد و گفت: وقف خدمتی ماندگار است و یکی از مصادیق باقیات و صالحاتی است که در قرآن به آن اشاره شده است.

حجت‌الاسلام مهدی توسلی، معاون فرهنگی - اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با تشریح برنامه‌های دهه وقف در کرمانشاه به افتتاح 2 پروژه قرآنی در استان اشاره کرد و گفت: همزمان با دهه وقف دو مجتمع قرآنی از محل موقوفات استان در شهرستان اسلام‌آبادغرب باحضور مسئولین استانی افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه وقف خدمتی ماندگار است که در قرآن به آن اشاره شده افزود: 120 عنوان برنامه در دهه وقف در استان کرمانشاه اجرا می‌شود که دیدار با نماینده ولی‌فقیه در کرمانشاه، برگزاری نشست‌ها با رویکرد ترویج سنت حسنه وقف و برگزاری شورای اداری در شهرستان‌ها از جمله آن‌ها است.
حجت‌الاسلام توسلی تصریح کرد: همزمان با دهه وقف در روز یکشنبه 5 آبان مصادف با سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) که با عنوان «وقف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت» نامگذاری شده است در بقاع متبرکه سراسر استان مراسم عزاداری و سوگواری با حضور گسترده مردم برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی - اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: روز سه‌شنبه 7 آبان همزمان با شهادت امام رضا(ع) که با عنوان «وقف، بقاع متبرکه زمینه‌ساز تحقق گام دوم انقلاب» نامگذاری شده مراسمی در بقاع متبرکه سطح استان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به دیگر برنامه‌های اجرایی دهه وقف در استان به برگزاری نشست‌های سبک زندگی قرآنی، افتتاح پروژه‌های قرآنی، برگزاری نشست‌های صنفی وقف، سخنرانی مدیرکل و رؤسای اوقاف شهرستان‌ها پیش از خطبه‌های نماز جمعه در روز 10 آبان، زنگ انشاء با موضوع وقف در مدارس، عیادت از واقفین و تشکیل جلسات دانش بنیان با جهاد دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان به منظور سرمایه‌گذاری در حوزه وقف اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha