پیام آیت‌الله سیستانی به مناسبت درگذشت علامه عاملی
کد خبر: 3852809
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

پیام آیت‌الله سیستانی به مناسبت درگذشت علامه عاملی

گروه بین‌الملل ــ حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی، مرجع عراقی شیعیان جهان، در پیامی درگذشت علامه سیدجعفر مرتضی العاملی را تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شفقنا، متن پیام ایشان که خطاب به «سیدمرتضی مرتضی عاملی»، برادر علامه سیدجعفر مرتضی عاملی صادر شده، بدین شرح است:

علامه بزرگوار سیدمرتضی مرتضی عاملی

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

با نهایت تأسف و تألم خبر درگذشت برادرتان علامه محقق حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجعفر مرتضی العاملی که عمر مبارک خود را  در راه خدمت به اهل بیت علیهم‌السلام و دفاع از آنها و نشر معارف ایشان سپری کرد، دریافت کردیم.

به شما و به سایر خانواده محترم به ویژه فرزندان بزرگوار و عزیز ایشان و عموم مسلمین بزرگوار در لبنان این مصیبت بزرگ را تسلیت گفته و ابراز همدردی می‌نماییم.

از خداوند قادر متعال برای این فقید بزرگوار رحمت واسعه و رضایتش را مسئلت داریم و از درگاه الهی می خواهیم که آن مرحوم با اجداد طاهرینش محشور و به فرزندان و دوستان و نزدیکانش صبر و آرامش عطا شود.

یادآور می‌شود؛ علامه «سیدجعفر مرتضی عاملی»، از روحانیون حوزه علمیه لبنان و قم و از کارشناسان تاریخ اسلام و تشیع، دیروز، چهارم آبان‌ماه پس از یک دوره بیماری در بیمارستانی در بیروت درگذشت.

انتهای پیام
captcha