میزبانی گرم همدانی‌ها از قرآنیان علوم پزشکی + عکس
کد خبر: 3853493
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
3 روز با جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت/

میزبانی گرم همدانی‌ها از قرآنیان علوم پزشکی + عکس

گروه مسابقات ــ سه مراسم اختتامیه و تجلیل از تمامی برترین‌های بیست و چهارمین جشنواره وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برپایی رقابت‌ بین قاریان و حافظان و از همه مهمتر برگزاری مسابقه تیمی که برای نخستین‌بار بدین شکل برپا شد، ازجمله مهمترین رویدادهای این جشنواره بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به همدان؛ مراسم افتتاحیه بخش آوایی که به نوعی مراسم اختتامیه دیگر بخش‌های بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت بود، هفتم آبان‌ماه 98 در حالی با استقبال پرشور مخاطبان در محل دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد که جای خالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آن ملموس بود.

حضور پررنگ مخاطبان و علاقه‌مندان در این مراسم که برخی از ایشان حتی به صورت ایستاده ناظر برگزاری برنامه‌های مختلف مراسم بودند، گرمای بسیار زیادی را به جشنواره داده بود که تأخیر نیم ساعته در آغاز مراسم نیز از گرمی آن نکاست.

این حرارت و شوق علاقه‌مندان به جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت قطعاً با حضور مقام عالی وزارت دوچندان می‌شد. با اینکه زمان‌بندی سخنرانی وزیر بهداشت در فهرست برنامه‌های جشنواره نیز گنجانده شده بود، وی در این مراسم حضور نیافت. البته حضور چند تن از معاونان وزیر به ویژه معاون پرستاری که متن پیام وزیر بهداشت را نیز قرائت کرد و معاون فرهنگی، دانشجویی وزیر که در حقیقت دست‌اندرکار اصلی این جشنواره است، نکته قابل توجهی است که باید به آن اشاره کرد.

جا دارد که مسئولان دولتی و سایر نهادهای کشور نیز به تأسی از رهبر معظم انقلاب اسلامی وقت بیشتری برای برنامه‌های قرآنی در نظر بگیرند تا این امر دلگرمی دست‌اندرکاران و نیز متسابقانی که عاشقانه در جشنواره‌های مختلف قرآنی شرکت می‌کنند، بیشتر کند.

حضور میهمانان خارجی در این مراسم که بنا به گفته برخی مسئولان از کشورهای مختلف بودند نیز از نکات قابل توجهی بود که می‌توان بدان اشاره کرد. این میهمانان خارجی در جایگاه ویژه‌ای که با نظمی خاص برای ایشان درنظر گرفته شده بود، استقرار یافته بودند.

استقبال گرم مخاطبان از جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت/ غیبت وزیر در اختتامیه

تلاش دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره در معاون فرهنگی، دانشجویی وزارت بهداشت به ویژه مسئولان مرکز قرآن و عترت این معاونت که تمامی سعی خود را معطوف برگزاری هر چه بهتر و منظم‌تر جشنواره کرده‌اند نیز قابل ذکر و تقدیر است.

استقبال گرم مخاطبان از جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت/ غیبت وزیر در اختتامیه

برگزاری جشنواره‌ای با این وسعت مخاطبان که به عنوان جشنواره‌ای سراسری در مرکز یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود، نیازمند تبلیغات بیشتر است. با این حال، تبلیغات جشنواره بیست و چهارم قرآن و عترت وزارت بهداشت که به میزبانی همدان برگزار می‌شود، آنچنان که باید و شاید در سطح شهر انجام نشده و بیشتر پوسترها و بنرهای تبلیغاتی نیز در مقابل هتل‌های محل اقامت متسابقان و دست‌اندرکاران جشنواره و نیز محل برگزاری آن در دانشگاه علوم پزشکی همدان نصب شده بود.

نکته دیگری که می‌توان نسبت به برگزاری اولین مراسم اختتامیه جشنواره بدان اشاره کرد، تعدد برنامه‌های مراسم به دلیل توأم شدن مراسم افتتاحیه جشنواره با اختتامیه بخش‌های ادبی و هنری و برگزاری چهار مراسم تقدیر بود که باعث طولانی شدن و بعضاً خستگی حضار در مراسم شد و این امر نیز موجب شد تا از اواسط برنامه جمعی از حضار، سالن مراسم را ترک کنند.

استقبال گرم مخاطبان از جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت/ غیبت وزیر در اختتامیه

یکی از نقاط قوت جشنواره نیز رضایت متسابقان از محل اسکان خود در همدان بود که هر کدام از این شرکت‌کنندگان در یکی از هتل‌های بین‌المللی و نوساز شهر تاریخی همدان اسکان داده شده‌ بودند.

تلاش دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره نکته قابل توجهی است که متسابقان و حضار در جشنواره نسبت به آن اذعان دارند تا جایی که سرمای شهر همدان، نتوانست تأثیری در خدمتگزاری ایشان داشته باشد. 

استقبال گرم مخاطبان از جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت/ غیبت وزیر در اختتامیه

در دومین مراسم اختتامیه جشنواره در هشتم آبان‌ماه نیز که با اجرای حمید مجیدی‌مهر، از مجریان شبکه قرآن و معارف سیما همراه بود، حضور پررنگ مخاطبان و متسابقان در سالن محل برگزاری جشنواره در دانشگاه علوم پزشکی همدان ملموس بود به طوری که صندلی‌های سالن از جمعیت مملو بود. البته آغاز با تأخیر مراسم و اجرای به سرعت برنامه‌های فراوان مراسم بعضا باعث خستگی حضار در سالن شده و موجب شد تا اواخر برنامه بخشی از صندلی‌های سالن همایش خالی شود.

استقبال گرم مخاطبان از جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت/ غیبت وزیر در اختتامیه

یکی از نکات قابل توجه و حاشیه‌ای اختتامیه دوم جشنواره که تعداد 141 نفر از نفرات برگزیده در آن تجلیل شدند، حضور محمد ماهان، نوجوان ۱۰ ساله در کنار مجیدی‌مهر، مجری برنامه بود که به علت علاقه به اجرا در کنار او بر روی سکو قرار گرفت. مجیدی‌مهر در برابر این نوجوان اظهار کرد که وی امید دارد تا مجری شود و بنده نیز اجرای خود را از همین اجراهای کودکانه در مدرسه آغاز کرده‌ام. محمد ماهان در انتهای مراسم میکروفون را به دست گرفت و برای فرج امام زمان(عج) دعا کرد.

در روز دوم جشنواره که مسابقات بخش آوایی نیز طی آن در نقاط مختلف دانشگاه بزرگ علوم پزشکی همدان برگزار شد، مسافت زیادی بین دانشکده‌های محل برگزاری مسابقات در بخش‌های مختلف وجود داشت که رفت و آمد بین این مراکز را با کمی دشواری مواجه کرده بود. همچنین، تأخیر برخی از متسابقان و جا ماندن ایشان از حضور در مسابقه، از نکات قابل توجهی بود که باید به آن اشاره کرد.  

استقبال گرم مخاطبان از جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت/ غیبت وزیر در اختتامیه

اما این جشنواره اختتامیه سومی هم داشت و در تمامی این مراسم‌ها از نفرات بخش‌های مختلف این جشنواره تقدیر شد. در اختتامیه سوم که شب گذشته، نهم آبان‌ماه برپا شد، مهمان ویژه آن حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بود. لاری، معاون فرهنگی ـ دانشجویی وزیر، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم، یکی از رتبه‌داران این دوره که نابینا بود و یکی دیگر از زوج‌های جوان دانشجو را نیز به مدت سه روز به همراه خانواده به سفر مشهد مقدس اعزام کرد.

بدین‌گونه پرونده بیست و چهارمین دوره جشنواره وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همدان بسته شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha