هند؛ میزبان همایش «طب اسلامی؛ اساس سلامت»
کد خبر: 3855656
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸

هند؛ میزبان همایش «طب اسلامی؛ اساس سلامت»

گروه بین‌الملل ــ همایش بین‌المللی «طب سنتی و اسلامی اساس سلامت» 12 و 13 آذرماه سال جاری در دانشگاه «علیگر» هند برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فراست علی، رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علیگر هند، در دیدار با محمدعلی ربانی، رایزن فرهنگی ایران در دهلی‌نو، حضور اساتید ایرانی را در همایش بین‌المللی «طب سنتی و اسلامی؛ اساس سلامت» طی روزهای سوم و چهارم ماه دسامبر 2019 (12 و 13 آذر سال جاری) خواستار شد.

در این دیدار که آشنا غدیر، دبیر این همایش، نیز حضور داشت، فراست علی با تأکید بر اهمیت طب سنتی و سهم ایران در این زمینه، از رایزنی فرهنگی ایران خواست که با حضور پژوهشگران ایرانی در این کنفرانس و ارائه مقالات علمی به هموار شدن مسیر توسعه و گسترش طب اسلامی در هند کمک کند.

ربانی در این دیدار با تشریح نقش اندیشمندان ایرانی در پایه‌ریزی و گسترش طب سنتی به رویکردها و سیاست‌های ایران و مجامع علمی و دانشگاهی در زمینه طب سنتی اشاره کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در دهلی‌نو پرداختن به طب سنتی با تأکید بر منابع اسلامی به ویژه ابوعلی سینا را از فرصت‌های مناسب برای همکاری علمی دانشگاه‌های ایران و هند خواند.

انتهای پیام
captcha