۴۷ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند
کد خبر: 3856602
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

۴۷ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: ۴۷ هزار و ۱۰۰ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند.

47 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، یاسر رحیمیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، امروز، 21 آبان‌ماه در نشست خبری، اظهار کرد: به ازای هر 25 هزار جمعیت استان، 2.2 کتابخانه وجود دارد در حالی که این شاخص در سطح کشور یک کتابخانه است.

وی افزود: 570 جلد کتاب در کتابخانه‌های این استان موجود است به طوری که به ازای هر 100 نفر جمعیت 80 جلد کتاب وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اضافه کرد: 47 هزار و 100 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند که به ازای هر 100 هزار جمعیت، 6.6 نفر از جمعیت استان عضو کتابخانه‌ها هستند.

رحیمیان با اشاره به اینکه زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان 20 هزار و 289 متر مربع است، بیان کرد: به ازای هر 100 نفر جمعیت، 2.8 متر زیربنای فضای مطالعه در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه 7 پروژه کتابخانه در دست ساخت است، گفت: عملیات اجرایی این پروژه‌ها قبل از سال 92 آغاز شدند که کمتر از 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و هم‌اکنون به‌طور میانگین بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که برای اتمام و بهره‌برداری از این تعداد پروژه به 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ابراز کرد: این پروژه‌ها در شهر دهدشت، گچساران، بهمئی، چرام، مادوان، روستای بردپهن زیلایی و روستای علی‌آباد بویراحمد در حال ساخت هستند که برخی از این تعداد تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام
captcha