دانشگاه یاسوج کمبود خوابگاه دارد
کد خبر: 3856866
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

دانشگاه یاسوج کمبود خوابگاه دارد

گروه فرهنگی ــ رئیس دانشگاه یاسوج گفت: دانشگاه یاسوج درخصوص خوابگاه با مشکل مواجه است و ظرفیت فعلی این دانشگاه جوابگوی نیاز دانشجویان به‌خصوص در بخش دانشجویان دختر نیست.

دانشگاه یاسوج کمبود خوابگاه دارد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌و‌بویراحمد، احمد عریان، رئیس دانشگاه یاسوج امروز، 22 آبان‌ماه در بازدید از غرفه ایکنا در دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مصلای یاسوج، گفت:‌ حدود 6 هزار و 500 دانشجوی دختر و پسر در 6 دانشکده این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: این دانشگاه 250 عضو هیئت علمی دارد، سالانه هزار و 600 پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه انجام می‌شود که این تعداد پایان‌نامه می‌تواند به رفع مشکلات استان کمک قابل توجهی کنند امیدواریم روزی برسد که مدیران استان از دانشگاه بخواهند مشکلات‌شان را در قالب طرح‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌ها بررسی و رفع کنیم.

رئیس دانشگاه یاسوج اضافه کرد: دانشگاه یاسوج درخصوص خوابگاه با مشکل مواجه است و ظرفیت فعلی این دانشگاه، جوابگوی نیاز دانشجویان به خصوص در بخش دانشجویان دختر نیست، نیاز به خوابگاهی به ظرفیت 200 نفر داریم، پراکندگی خوابگاه این دانشگاه یکی دیگر از مشکلات است.

عریان درخصوص وضعیت ایاب و ذهاب دانشجویان دانشگاه یاسوج، بیان کرد: یاسوج مرکز استان با مشکلات زیرساختی در زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوس برای مردم و شهر مواجه است که به تبع آن دانشجویان نیز مشکلاتی دارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه نباید برای جابه‌جایی دانشجویان در سطح شهر هزینه‌ای پرداخت کند، تصریح کرد: سالانه یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای ایاب و ذهاب و جا‌به‌جایی دانشجویان هزینه می‌کنیم.

رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه در برخی از بخش‌های دانشگاه با کمبود نیرو مواجهیم و در برخی از بخش‌ها مازاد نیرو داریم، ابراز کرد: متأسفانه در برخی از بخش‌ها نیاز به نیروهای متخصص داریم که حتی یک نیرو هم نداریم.

عریان با بیان اینکه چارت دانشگاه یاسوج برای یک دوره 10 ساله تصویب شده که به تدریج تکمیل می‌شود، یادآور شد: 411 عضو هیئت علمی و 411 کارمند اداری در این چارت پیش‌بینی شده است، هم‌اکنون 250 عضو هیئت علمی، 200 نیروی قرارداری، پیمانی، رسمی ـ آزمایشی و رسمی داریم که بیشتر از این تعداد نیروی شرکتی داریم.

وی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات 98 قرار داریم، گفت: در انتخابات امسال دانشگاه یاسوج از کاندیدا‌ها و گروه خاصی حمایت نمی‌کند اما فضای این دانشگاه برای حضور همه سلایق و تفکرات و جناح‌ها باز است از همه کاندیداها جهت اظهار نظر میان دانشجویان و دانشگاهیان این دانشگاه استقبال می‌کنیم تا بتوانند انتخاب خوبی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha