سنددار شدن ۸۱ درصد از موقوفات کردستان
کد خبر: 3857911
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹

سنددار شدن ۸۱ درصد از موقوفات کردستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از اخذ سند مالکیت برای ۸۱ درصد از موقوفات استان با پیگیری‌های انجام شده از سوی کارشناسان حقوقی و ثبتی این اداره کل خبر داد و گفت: از اول امسال تاکنون ۷۲۲ مورد از رقبات استان سند مالکیت دریافت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، از اخذ سند مالکیت برای 80 درصد از موقوفات استان کردستان با پیگیری‌های انجام شده توسط کارشناسان حقوقی و ثبتی این اداره کل خبر داد و اظهار کرد: از اول امسال تاکنون 722 مورد از رقبات استان سند مالکیت دریافت کرده‌اند.

وی این اسناد برای رقبات دارای کاربری‌های مسکونی، تجاری، اماکن دینی و مذهبی و بقاع متبرکه صادر شده است، افزود: از این سند مالکیت 220 مورد مربوط به موقوفات سنندج، 108 مورد قروه، 107 مورد مریوان، 131 مورد بانه، 32 مورد سقز و 20 مورد شهرستان بیجار هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به وجود ۱۵ هزار و ۳۵۷ رقبه متصرفی استان تحت تولیت و مدیریت اوقاف بیان کرد: ۱۲ هزار و ۵۱۸ مورد از این تعداد دارای سند مالکیت هستند.

وی بیان کرد: اخذ سند مالکیت برای موقوفات و رقبات حفاظت و صیانت از حقوق واقفان و اجرای امینانه نیات آنان است و در اولویت اقدامات و فعالیت‌های اوقاف قرار دارد.

حجت‌الاسلام کاروند به ثبت ۲۵ مورد وقف جدید در سال جاری اشاره و اعلام کرد: از مجموع وقف‌های ثبت شده امسال ۱۹ مورد مربوط به واقفان خیراندیش بانه‌ای و مابقی مربوط به‌ واقفان سایر شهرها و روستاهای استان بوده است.

وی یادآور شد: تا پایان سال گذشته تعداد موقوفات استان دو هزار و 218 مورد بود که در سال جاری تاکنون این تعداد به دو هزار و 243 وقف افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام
captcha