روحانیت باید موقوفات را زنده کند
کد خبر: 3859168
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴

روحانیت باید موقوفات را زنده کند

گروه اجتماعی - مسئول بسیج مسجد و محلات سپاه قدس گیلان بر استفاده از ظرفیت روحانیون و مبلغین در فرهنگ سازی سنت حسنه وقف تاکید کرد و گفت: موقوفات را باید روحانیت زنده کند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام نصیرنژاد، مسئول بسیج مسجد و محلات سپاه قدس گیلان شامگاه گذشته، ۲ آذرماه در نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای علمی تبلیغ وقف از دیدگاه روحانیت که در اداره کل اوقاف گیلان برگزار شد، بر استفاده از ظرفیت روحانیون و مبلغین در فرهنگ سازی سنت حسنه وقف تاکید کرد و گفت: موقوفات را باید روحانیت زنده کند.

وی با بیان اینکه روحانیون از اقشار حاضر در بطن جامعه هستند و به خاطر ارتباط موثر و مستمری که با مردم دارند اثر تبلیغ آنها مضاعف است، افزود: اگر در برخی مناطق وقف رونق کمتری دارد به خاطر حضور کمرنگ روحانیت در تبلیغ سنت حسنه وقف است. سازمان اوقاف باید بستر لازم برای حضور روحانیون و مبلغین در عرصه تبلیغ وقف را فراهم کند.

در ادامه حجت الاسلام سیداسمعیل هاشمی، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه گیلان گفت: از ظرفیت موقوفات و رقباتی که نیاتی مرتبط با حوزه تبلیغ دارند، برای تبلیغ در روستاها استفاده شود؛ در این طرح می توان از مبلغینی که در شهرستان ها مستقر هستند بهره برد.

وی با بیان اینکه در طرح های فرهنگی ضمن سال سازمان اوقاف از وجود روحانیون و مبلغین بومی و مستقر در استان استفاده شود، افزود: اگر موقوفات حوزه های علمیه احیا شود هیچ طلبه فقیری در استان نخواهیم داشت.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه گیلان با بیان اینکه بالغ بر ۸۳ موقوفه و چندین هزار رقبه با نیات مرتبط با حوزه های علمیه داریم، گفت: اجاره برخی از موقوفات با نیات مرتبط با تبلیغ و حوزه علمیه ناچیز است که باید به روز شود.

انتهای پیام
captcha