سهمیه بنزین جوابگوی نیاز مردم سیستان‌وبلوچستان نیست
کد خبر: 3860024
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴

سهمیه بنزین جوابگوی نیاز مردم سیستان‌وبلوچستان نیست

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: سهمیه ۶۰ لیتری بنزین، در استانی با این وسعت که پهناورترین استان کشور است و مسافت شمال تا جنوب آن بیش از یک‌هزار کیلومتر است، به هیچ وجه جوابگوی نیاز مردم نیست.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، احمدعلی موهبتی، استاندار، امروز، 6 آذرماه در نشست تخصصی اشتغال که با حضور محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری برگزار شد، گفت: افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین نیاز به کار کارشناسی بیشتری داشت و در این میان، باید توجه بیشتری به مردم مناطق کم‌برخوردار که از نبود گاز رنج می‌برند، صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: مردم سیستان‌وبلوچستان در وقایع اخیر، با صبوری و نجابت، خویشتن‌داری کرده و ابداً دست به اغتشاش و آشوب نزدند؛ این روزها هیچ‌گونه هنجارشکنی از سوی مردم استان مشاهده نشد، اما مسئولان نیز نباید نیازهای این استان را نادیده بگیرند.

استاندار سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: سهمیه 60 لیتری بنزین در استانی با این وسعت که پهناورترین استان کشور بوده و مسافت شمال تا جنوب آن بیش از یک‌هزار کیلومتر است، به هیچ وجه جوابگوی نیاز مردم نیست.

وی افزود: استان سیستان‌وبلوچستان ۱۸۸ هزار و ۲۲۲ کیلومتر مربع مساحت دارد که با توجه به مسافت طولانی مسیرها، سهمیه‌بندی بنزین مردم را با مشکلات جدی رو‌به‌رو کرده است.

موهبتی اظهار کرد: نبود جایگاه‌های سوخت سی ان جی در شهرهای استان و همچنین ضعف ناوگان حمل و نقل عمومی در نقاط مختلف استان، مردم را مجبور به استفاده از خودروی شخصی و بنزین‌سوز می‌کند؛ بنابراین باید چاره‌ای اندیشید.

وی ادامه داد: دولت اعلام کرده است که گران شدن بنزین نباید تأثیری روی قیمت سایر کالاها داشته باشد، اما از آنجایی که بسیاری از کالاها، از جمله میوه و سبزیجات به‌وسیله وانت‌های بنزین‌سوز حمل می‌‌شود، این امر قطعاً در قیمت‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: سیستان‌و‌بلوچستان شرایط خاصی دارد؛ آن را باید متفاوت از سایر نقاط کشور دید و برای آن سهمیه‌ای خاص در نظر گرفت.

انتهای پیام
captcha