فعالیت ۶۸۰ کتابخانه در مساجد فارس
کد خبر: 3860085
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

فعالیت ۶۸۰ کتابخانه در مساجد فارس

گروه فرهنگی ــ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد فارس از فعالیت ۶۸۰ کتابخانه مخز‌ن‌دار و شبستانی در مساجد این استان خبر داد و گفت: این کتابخانه‌ها با تولی‌گری کانون‌های فرهنگی ـ هنری فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس امروز، 6 آذرماه در جمع مسئولان و کتابداران برتر مساجد استان در شیراز، گفت: کتابخانه‌های مساجد فارس با تولی‌گری کانون‌های فرهنگی ـ هنری و اصحاب مساجد استان فعالیت می‌کنند که در استان فارس 680 کتابخانه مخزن‌دار و شبستانی در مساجد راه‌اندازی شده است.

وی با تشریح فعالیت‌های کتابخانه‌های مساجد فارس تاکید کرد: برنامه‌های کتابخانه ذیل برنامه‌های کانون تعریف شده است که در طول سال برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

امیدی با مقایسه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، سرانه مطالعه در ایران و برخی کشورها و همچنین اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری در خصوص افزایش سرانه مطالعه در کشور گفت: رهبر فرزانه انقلاب در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی بر پرداختن به افزایش سرانه مطالعه تأکید فرموده‌اند که برنامه‌هایی در این راستا اجرا شده است، برای تحقق منویات ایشان نیازمند عزم جدید هستیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس با اشاره به ترویج اهمیت کتاب و لزوم احترام به خادمان و مروجان فرهنگ کتاب‌خوانی، گفت: افراد زیادی در زمینه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و افزایش سرانه مطالعه از دیرباز زحمت کشیده‌اند و از سر عشق و علاقه و بدون چشم‌داشت مالی حتی با مضیقه‌های مالی و محدودیت‌های زمانی تلاش وافر کرده‌اند که باید معرفی و گرامی داشته شوند.

وی با تأکید بر اینکه شور و اشتیاق متولیان کتابخانه‌ها و به ویژه کتاب‌داران می‌تواند تاثیرات فراوانی داشته باشد، یادآور شد: متولیان کتابخانه‌ها به‌ویژه کتابخانه‌های مساجد با عشق به کتاب، علاقه به کتاب‌خوانی و اجرای برنامه‌های جذاب و نو می‌توانند در جذب اقشار مختلف مردم به کتابخانه‌ها موثر باشند.

براساس این گزارش، در این نشست که با تشریح فعالیت‌های کتابخانه های مساجد توسط مسئولان و کتابداران همراه بود، سیدهادی نیکبخت‌زاده، مسئول کتابخانه قائم(عج) کانون «سیدالشهدا (ع)» کازرون؛ محمدرضا نوشادی، مسئول کتابخانه امام جعفر صادق (ع) کانون «مهدیه» مسجد جامع اعظم فراشبند؛ فهیمه ملکی، کتابدار کتابخانه مرحوم حاج بهنیا کانون سیدفخرالدین آیت‌اللهی» مسجد مصلی جهرم؛ «راضیه نوروزی، کتابدار کتابخانه شهدای عظیمی کانون «شهدای مسجد عظیمی» شیراز؛ محمد امیدی، کتابدار کتابخانه مسجد المهدی(عج) قصرقمشه شیراز؛ الهه زارع، کتابدار کتابخانه مسجد صاحب‌الزمان (عج) کانون «رهپویان مکتب اهل بیت(ع)» سلطان شهر خرامه و راضیه نوروزی، کتابدار کتابخانه مسجد حضرت ابوالفضل(ع) کانون «شهید مصطفی رکنی» شیراز تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha