تدابیر امنیتی برای محافظت از کنسولگری ایران/ حمله مهاجمان دفع شد
کد خبر: 3860175
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸

تدابیر امنیتی برای محافظت از کنسولگری ایران/ حمله مهاجمان دفع شد

گروه بین‌الملل ــ در پی تشدید ناآرامی‌ها در شهر نجف، تدابیر امنیتی برای محافظت از کنسولگری ایران در این شهر اتخاذ شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از شفق‌نیوز؛ یک منبع امنیتی در استان نجف، امروز چهارشنبه 6 آذرماه گفت: ناآرامی‌ها در شهر نجف و خیابان‌های اطراف کنسولگری ایران تشدید شده است.

وی افزود: نیروهای امنیتی عراق به منظور محافظت از سرکنسولگری ایران، راه‌های منتهی به این کنسولگری را بستند.

بنا به اعلام منابع خبری، ناآرامی‌ها در استان‌های جنوبی عراق از صبح امروز شدت گرفته است.

23:53 ــ عده‌ای از آشوبگران بعد از عقب نشینی نیروهای امنیتی به کنسولگری ایران در نجف اشرف حمله کردند که این حمله با ورود نیروهای امنیتی عراق دفع شده است.

تمامی کارکنان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف در سلامت کامل هستند و قبل از ورود مهاجمان به ساختمان کنسولگری و به آتش کشیدن شدنش، آنجا را ترک کرده بودند.

هم اکنون حرم مطهر حضرت امیر المومنین (ع ) خالی از زائرین است و قیس الخزعلی وارد نجف شده تا دفاع از بیت آیت‌الله سیستانی را بر عهده بگیرد.

برخی از تظاهرکنندگان به تصاویر برخی از علما در نجف اهانت و بیلبردهای آنها را تخریب کرده‌اند.

2:43 ــ منابع خبری از زخمی شدن 47 نفر از نیروهای امنیتی عراق در جریان حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف خبر دادند.

گروهی از مهاجمان نقابدار که به گفته منابع محلی از اهالی شهر نجف اشرف نبوده‌اند، با پخش مستقیم دوربین شبکه خبری العربیه سعودی به کنسولگری ایران در نجف یورش برده و بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند. العربیه در عراق ممنوع‌الفعالیت است.

2:54ــ  وزارت خارجه عراق می‌گوید هدف از حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف، آسیب رساندن به روابط دو کشور عراق و ایران بوده است.

8:53 ــ سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز انزجار از  تعرض به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف خواستار برخورد مسئولانه، قاطع و موثر دولت عراق با عوامل مخرب و مهاجمان شد.

یادآور می‌شود، دور دوم تظاهرات عراق از ۳ آبان‌ماه آغاز شد و همچنان ادامه دارد. معترضان خواستار بهبود خدمات دولتی و ایجاد اصلاحات سیاسی هستند.

انتهای پیام
captcha