بایدها و نبایدهای گام دوم انقلاب
کد خبر: 3861707
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

بایدها و نبایدهای گام دوم انقلاب

گروه سیاست و اقتصاد ــ تحقق گام دوم انقلاب با توجه به ظرفیت‌های جوانان و اتکا به ظرفیت‌های داخلی صورت خواهد گرفت.

گام دوم انقلاب و بایدها و نبایدها

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، انقلاب اسلامی طی عمر چهل ساله خود فراز و فرودهای متعددی را پشت سر گذاشته، از تنش‌های اوایل انقلاب گرفته تا جنگ تحمیلی و ترور شخصیت‌های انقلابی و مسئولان و تحریم‌های ناجوانمردانه، تنها بخشی از فشارهای متعددی است که ابرقدرت‌ها برای فشار بر انقلاب به‌کار بستند.

طی این مدت و به رغم فشارهای‌ مختلف ملت و مسئولان انقلاب اسلامی از آرمان‌های به حق خود که همانا آزادی‌خواهی و مبارزه با جور ابرقدرت‌ها و توسعه خدمات و محرومیت‌زدایی از کشور کوتاه نیامدند و با تقدیم هزاران شهید و جانباز جلوی هرگونه تعرض به کشور را گرفتند.

دشمنی‌های عمیق غرب با آرمان‌های ایران اسلامی مانع رشد و ترقی ایران نشد و کشور ما به رغم همه سنگ‌اندازی‌ها با تکیه بر توانایی‌های جوانانش هر روز رشد و ترقی کرد و بر قله‌های ترقی و توسعه ایستاد.

ایران در حال حاضر در خاورمیانه به لحاظ علمی و تقویت بنیه‌های علمی حرف اول را می‌زند و در بسیاری از موضوعات به خودکفایی رسیده است. توسعه زیرساخت‌ها در نقاط مختلف و ایجاد توازن در خدمات عمومی در نقاط دور و نزدیک از مواهب انقلاب اسلامی است.

اکنون و در حالی که در آستانه چهل و یکمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم کشور ما ایران بخش زیادی از ظرفیت‌های خود را شکوفا کرده است و در مرحله دیگری از جهش خود به سمت تعالی قدم برداشته است که این مهم مستلزم برنامه‌ریزی دقیق مسئولان و ایجاد وحدت رویه بین مردم و مدیران است. قطعاً در گام دوم انقلاب باید به‌دنبال توسعه متوازن و ایجاد عدالت اجتماعی و نیز بهبود خدمات عمومی باشیم.

فشارهای اقتصادی از یک سو و تورم در حال حاضر اصلی‌ترین مشکلات موجود است، مسائلی که هر روز فشار را بر مردم افزایش می‌دهند برای رضایت عموم ضمن حرکت در مسیر تلاش و جدیت بیشتر باید با استفاده از ظرفیت جوانان و نیروی انسانی به سمت شکوفایی هرچه بیشتر آن‌ها حرکت کرد. نکته دیگر این است که در حال حاضر مردم دنبال مبارزه با فساد و رانت‌خواری و ایجاد عدالت اجتماعی هستند.

ایجاد اشتغال و تأمین مسکن و نیازهای جوانان نیز از جمله مسائلی است که در مقطع کنونی باید مدنظر باشد و برای رفع مشکلات مرتبط به آن‌ها تلاش شود. مسائل و چالش‌های پیش آمده برای انقلاب اسلامی به‌خوبی نشان داده است تنها راه برون‌رفت از مشکلات، اتکا به مردم و توان داخلی است چیزی که برخی ناآگاهان غرب‌پرست از آن غافل هستند.

یکی از دیگر مسائلی که در گام دوم انقلاب مد نظر داشته باشیم ارتقای سیاسی داخلی و خارجی و حفظ امنیت است چیزی که شاید بتوان گفت ایران در حال حاضر امن‌ترین کشور خاورمیانه محسوب می‌شود. افزایش مشارکت مردم در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز بدون شک باید مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه بدون مشارکت مردم در این زمینه‌ها هیچ توفیقی حاصل نمی‌شود.

در وهله بعد ارتقای فضای معنوی و تقویت معنویت در بدنه کشور باید به جد مدنظر باشد؛ چراکه یکی از اصلی‌ترین اهداف انقلاب اسلامی، همین موضوع بوده است. گام دوم انقلاب باید با تقویت وجدان کاری و عدالت اجتماعی و توسعه همه‌جانبه کشور انجام گیرد.

البته در این بین چیزی که بیش از هر چیز حائز اهمیت است پیروی از رهبری و منویان ایشان برای تحقق برنامه‌های گام دوم انقلاب است و همانگونه که رهبری بارها اشاره کرده‌اند استفاده از ظرفیت جوانان در این میان بسیار راهگشا خواهد بود. در این میان چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد توجه به بایدها و نبایدها در مسیر تحقق برنامه‌های گام دوم انقلاب است. رسانه‌ها به‌عنوان حلقه اتصال مردم و مسئولان نقش بسزایی در تحقق برنامه‌های گام دوم انقلاب دارند؛ چراکه وظیفه مهم اطلاع‌رسانی را در این زمینه بر عهده دارند.

یادداشت از سیده مهناز خزیر، دبیر ایکنای کهگیلویه و بویراحمد

انتهای پیام
captcha