راهکارهای ترویج وقف در راستای نیاز جامعه بررسی می‌شود
کد خبر: 3866246
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
در همایش «وقف و امامزادگان»؛

راهکارهای ترویج وقف در راستای نیاز جامعه بررسی می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون اوقاف لرستان با اشاره به برگزاری همایش «وقف و امامزادگان» در این استان، گفت: در این همایش راهکارهای ترویج فرهنگ وقف در راستای نیاز جامعه به موقوفات متعدد، بررسی و تبیین می‌شود.

راهکارهای ترویج فرهنگ وقف در راستای نیاز جامعه به موقوفات بررسی می‎شودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، امروز، سوم دی‌ماه در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش «وقف و امامزادگان»، در تاریخ یازدهم دی‌ماه در خرم‎آباد خبر داد و گفت: در این همایش که در سالن دانشگاه علامه طباطبایی(ره) فرهنگیان خرم‌آباد برگزار می‌شود، راهکارهای ترویج فرهنگ وقف در راستای نیاز جامعه به موقوفات متعدد، بررسی و تبیین خواهد شد.

وی با بیان این‌که اجرای وقف مشارکتی از دیگر برنامه‌های محوری سازمان اوقاف و امور خیریه است، افزود: در وقف مشارکتی واقفان خیراندیش می‌توانند بر حسب وسع مالی و معنوی خود در راستای ثبت موقوفات متناسب با نیاز جامعه همت و مشارکت داشته باشند.

60 موقوفه در لرستان به ثبت رسیده است

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف لرستان با اشاره به این‌که از ابتدای امسال تاکنون قریب به 60 موقوفه در استان لرستان به ثبت رسیده است، اضافه کرد: سهمیه استان لرستان برای ثبت موقوفات 50 مورد تعیین شده بود که با همت واقفان ثبت موقوفات در استان امسال رشد چشم‌گیری داشته است.

حجت‌الاسلام عباس‌زاده با اشاره به این‌که بیشتر موقوفات ثبت شده در استان لرستان در حوزه‌های مساجد و حسینیه‌ها هستند، گفت: امید می‌رود واقفان خیراندیش در سایر حوزه‌ها ازجمله ایجاد موقوفات حوزوی و سایر موقوفات متناسب با نیاز جامعه نیز مشارکت داشته باشند. 

وی با بیان این‌که از میزان 60 موقوفه ثبت شده در استان لرستان از ابتدای امسال تاکنون، تنها 7 مورد وقف منفعتی بوده است، یادآور شد: ایجاد موقوفات منفعتی در حوزه‌های مختلف می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه امروز باشد که نیاز است واقفان به این امر توجه ویژه‎ای داشته باشند.

معاون اوقاف لرستان در پایان با اشاره به این‌که ترویج سنت حسنه وقف موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد، اظهار کرد: وقف نمادی از خیرخواهی، عطوفت انسانی و جلوه‌ای از بخشش و کمال انسانی است که برای ترویج این سنت حسنه در جامعه باید از تمام ظرفیت‌ها بهره گرفت.

انتهای پیام
captcha