تهدید اماکن فرهنگی ایران حاکی از بی‌حیایی ترامپ است
کد خبر: 3870066
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴

تهدید اماکن فرهنگی ایران حاکی از بی‌حیایی ترامپ است

گروه سیاست و اقتصاد ـ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: تهدید اماکن تاریخی و فرهنگی ایران از سوی رئیس‌جمهور آمریکا نشان‌دهنده عمق کینه و دشمنی وی نسبت به کشور ما و بی‌شرمی در گفتار و رفتار این شخص است.

تهدید اماکن فرهنگی ایران حاکی از بی‌حیایی ترامپ است

فریدون الهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، در خصوص تهدید رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر حمله به مراکز فرهنگی ایران، اظهار کرد: رئیس‌جمهور آمریکا با این تهدید، عمق کینه و دشمنی خود نسبت به ایران را به نمایش گذاشت. ما کشوری متمدن و پیشینه‌دار هستیم و بسیاری از آثار تمدنی جهان در ایران قرار دارد، بنابراین رئیس‌جمهور آمریکا با بی‌شرمی و بی‌حیایی در رفتار و گفتار خود، به انجام کاری تهدید می‌کند که برخلاف تمام قوانین بین‌المللی است.

وی افزود: صرف‌نظر از مقررات و معاهدات بین‌المللی پذیرفته شده میان کشورهای مختلف و مورد تأیید سازمان‌ها و مراجع بین‌المللی، اگر با دید انسانی، فرهنگی و فرهیختگی به این مسئله نگاه کنیم، اینکه کسی جسارت تهدید اماکن تاریخی و فرهنگی یک کشور را به خود بدهد، نشان‌دهنده بی‌شرمی در نوع گفتار و رفتار آن شخص است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: هر چند این تهدید با اقتداری که در برابر آمریکا نشان داده خواهد شد، به مرحله عمل نخواهد رسید، ولی بسیار خوب است که ترامپ ماهیت واقعی خود و هیئت حاکمه آمریکا را به جهان نشان داد و ثابت کرد که حقوق بشر، فرهنگ، انسانیت و میراث بشریت برایش هیچ ارزشی ندارد.

الهیاری اضافه کرد: این تهدید نشان داد که ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌های موجود در ایران مورد حسد رئیس‌جمهور آمریکا قرار گرفته است و اگر از این موضوع وحشت نداشتند، قاعدتا نباید نوک پیکان را متوجه چنین موضوعاتی می‌کردند، چون علاوه بر ایران، این مسئله برای همه انسان‌های آزاده و فهیم در سراسر دنیا موضوعی مهم و اساسی است و قطعا قضاوتی که راجع به رئیس‌جمهور آمریکا خواهند کرد، قضاوت متفاوتی است و جهانیان ماهیت این شخص را بهتر درک می‌کنند.

انتهای پیام
captcha