وجود بیش از ۱۵ هزار رقبه متصرفی در کردستان
کد خبر: 3870622
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵

وجود بیش از ۱۵ هزار رقبه متصرفی در کردستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف کردستان از وجود ۱۵ هزار و ۴۲۵ رقبه متصرفی با مدیریت اوقاف و امور خیریه استان کردستان خبر داد و گفت: در این راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان برای سند مالکیت رقبات اقدام کرده است.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: استان کردستان داری دو هزار و 970 موقوفه با 15 هزار رقبه متصرفی و سه هزار و 78 رقبه غیرمتصرفی است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان برای سند مالکیت رقبات اقدام کرده است، افزود: تاکنون 12 هزار و 557 مورد سند مالکیت برای رقبات متصرفی استان کردستان صادرشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان عنوان کرد: اخذ سند مالکیت برای موقوفات و رقبات به‌نوعی حفاظت و صیانت از حقوق واقفان و اجرای امینانه نیات آنان بوده که در اولویت فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان قرار دارد.

وی از هزینه کرد ۴۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال از درآمد موقوفات در راستای اجرای نیات واقفان طی سال جاری خبر داد و اعلام کرد: از این میزان اعتبار یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال در حوزه مدارس علوم دینی، ۹ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال نیات مذهبی، پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال نیات خیریه و ۳۸۰ میلیون ریال نیز در حوزه نیات اجتماعی هزینه شده است.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به اینکه 90 درصد موقوفات استان کردستان در بخش مساجد است، یادآور شد: در این راستا ۲۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از درآمد موقوفات استان کردستان طی امسال در حوزه مساجد هزینه شد.

انتهای پیام
captcha