رشد ۵۰ درصدی جمع‌آوری زکات در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3871550
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

رشد ۵۰ درصدی جمع‌آوری زکات در کهگیلویه‌وبویراحمد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان زکات جمع‌آوری شده از مردم خیر و نیکوکار در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

رشد ۵۰ درصدی جمع‌آوری زکات در کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد استان، امروز، 24 دی‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پرداخت زکات عملی عبادی با آثار مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی افزود: زکات یکی از جلوه‌های ایمان و امری حکومتی و دینی و شرعی است و احیاء و ترویج فرهنگ زکات به‌عنوان یک سنت الهی وظیفه همگانی است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه‌و‌بویراحمد با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری ۶ میلیارد و ۸۸۵ میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری‌ شده است، اضافه کرد: این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

مبشری با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در استان شامل زکات واجب، مستحبی، زکات فطریه و کفارات است، بیان کرد: محل هزینه‌کرد زکات امور محرومان و نیازمندان از جمله جهیزیه، کمک‌هزینه تحصیلی، درمان، مسکن، آزادی زندانیان و معیشت نیازمندان و پروژه‌های عمرانی از جمله مسجد، حسینیه و خانه عالم است.

وی تصریح کرد: پرداخت زکات در جامعه اسلامی موجب ایجاد عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی می‌شود و از راه جمع‌آوری زکات می‌توان خدمات بهتری به محرومان ارائه داد.

مدیرکل کمیته امداد استان ضمن تقدیر از ائمه جمعه و جماعات، مؤدیان و مبلغان و همه‌ کسانی که در زمینه جمع‌آوری زکات زحمت می‌کشند، یادآور شد: فرهنگ‌سازی فریضه الهی زکات نیازمند تبلیغ جهادی و مستمر است و مشارکت، تعامل، همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها و آحاد ملت را می‌طلبد تا در زدودن پدیده فقر در جامعه موفق شویم.

انتهای پیام
captcha