فعالیت 210 طلبه طرح هجرت در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3872640
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

فعالیت 210 طلبه طرح هجرت در کهگیلویه‌وبویراحمد

گروه معارف ـ مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت حدود 210 طلبه طرح هجرت در روستاهای استان خبر داد.

فعالیت 210 طلبه طرح هجرت در کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام سیدمؤمن موسوی، مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 28 دی‌ماه در دیدار با حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج، اظهار کرد: حدود 480 طلبه به صورت حضوری و غیرحضوری به فراگیری علوم و معارف دینی و اسلامی مشغول هستند.
وی از فعالیت حدود 210 طلبه طرح هجرت در روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد سخن به میان آورد و افزود: 70 نفر نیروی جهادی در قالب طرح‌های هجرت، بینات، مدارس امین و ... فعالیت می‌کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: طرح مدارس «امین»، طرحی است كه روحانیون حدود 30 ساعت در هفته، باید در مدارس فعالیت فرهنگی و تربیتی داشته باشند و برای این هدف، روحانیون باید متناسب با نیازهای پایه‌های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم آموزش ببینند و گزینش شوند.
حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: روحانیون پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، تخصصی و اخذ مدرك، در مدارس متقاضی اجرای طرح امین حضور پیدا كرده و در این مدارس برنامه‌ای براساس توافق آموزش و پرورش تعریف و حیطه كاری روحانیون مشخص می‌شود تا موازی كاری و تداخلی با سایر برنامه‌های مدرسه ایجاد نشود.
وی یادآور شد: روحانیون در قالب طرح امین ضمن مشاوره در حوزه‌های فرهنگی، پرورشی، مذهبی و پاسخگوی سؤالات دانش‌آموزان در موضوعاتی همچون نماز، بلوغ و شبهاتی دینی هستند.
مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 209 استاد در حوزه‌های علمیه استان به تدریس علوم دینی مشغول هستند، ابراز کرد: حوزه علمیه نهادی تبلیغی محض نیست، بلکه فعالیت‌های متنوعی را در دستور کار دارد.

انتهای پیام
captcha