برگزاری کرسی تلاوت قرآن در بقاع متبرکه شاخص کردستان
کد خبر: 3875926
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶

برگزاری کرسی تلاوت قرآن در بقاع متبرکه شاخص کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از برگزاری کرسی تلاوت قرآن به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در سطح بقاع متبرکه شاخص استان کردستان خبر داد.

حجت‌‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: قرآن کتاب انقلاب است چراکه تغییر افکار عمومی در انقلاب اسلامی با قرآن بوده است و فردی که بنیانگذار انقلاب بود خود مدرس قرآن و فردی برخواسته از مسجد بود.
وی افزود: براین اساس توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی یکی از بخش‌هایی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار مور توجه قرار گرفت و امروز به برکت انقلاب اسلامی حافظان و قاریان ما نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح بین‌المللی موفقیت‌های قابل توجهی را در این بخش کسب کرده‌اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان هم راستا با اهداف انقلاب به برگزاری برنامه‌های قرآنی متنوعی در سطح استان کردستان اقدام کرده است که برگزاری کرسی تلاوت قرآنی یکی از این برنامه‌های شاخص در سال جاری است.
وی با بیان اینکه بقاع متبرکه استان یک بستر و ظرفیت برای ترویج و نشر قرآن کریم است، اعلام کرد: برپایی کرسی‌های تلاوت و تفسیر با هدف ایجاد فرهنگ انس با قرآن و به منظور تحقق مطالبه رهبری، در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام کاروند عنوان کرد: هدف از برگزاری كرسی‌های قرآنی، ايجاد انس والفت بيشتر عموم مردم با قرآن كريم بنا به فرموده مقام معظم رهبری و ايجاد مقدماتی برای شنيدن آيات قرآن كريم به‌عنوان مقدمه‌ای برای تدبر در آيات الهی بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان به برنامه‌های اجرایی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان در ایام‌ الله دهه فجر اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری محافل انس با قرآن در شهرستان‌های مختلف استان، افتتاح شبستان بقعه متبرکه و امامزادگان پیرتاج، افتتاح خانه عالم در سقز، برگزاری همایش روحانیون، برگزاری جشن‌های انقلاب در بقاع متبرکه شاخص استان، غبارروبی بقاع متبرکه، برگزاری نمایشگاه‌های دهه فجر، آذین‌بندی بقاع متبرکه و اجرای طرح اکرام و اطعام نیازمندان در راستای اجرای امینانه نیات واقفان از دیگر برنامه‌های اجرایی اداره اوقاف در این ایام است.

انتهای پیام
captcha