فراهم شدن 13 هزار و 196 فرصت شغلی در هزار و 149 تعاونی فعال استان
کد خبر: 3877953
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
از دستاوردهای انقلاب اسلامی |

فراهم شدن 13 هزار و 196 فرصت شغلی در هزار و 149 تعاونی فعال استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در بخش تعاون، 1 هزار و 149 تعاونی و اتحادیه فعال در استان وجود دارد که 13 هزار و 196 فرصت شغلی دراین تعاونی‌ها فراهم شده است.

فراهم شدن 13 هزار و 196 فرصت شغلی در هزار و 149 تعاونی فعال استانبه گزارش ایکنا ازهمدان، احمد توصیفیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان دوشنبه، 21 بهمن ماه در مراسم جشن انقلاب و تجلیل از جامعه کارگری استان اظهار کرد: انقلاب ما یک انقلاب مردمی است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی سلامی، اثرگذار، مردمی، و مبتنی بر رهبری است گفت: یکی از ویژگی‌های انقلاب ما، خاستگاه عاشورایی و خدا محوری آن است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی اصیل از بعد نظری و عملی است اضافه کرد: اصالت انقلاب، مردمی و اسلامی بودن آن است به گونه‌ای که مردم این ملت بدون کمک‌های نظامی و پشتوانه قوی مالی تواستند طاغوت را شکست دهند.
توصیفیان با بیان اینکه فرهنگ عاشورایی و نهضت کربلا نقش بسیار مهمی در شکل گیری این انقلاب داشته است گفت: طاغوت ستیزی، شهادت طلبی، فرهنگ ایثار و شهادت که همگی برگرفته از نهضت کربلا است مهمترین عامل در پیروزی این انقلاب بوده است.
خاستگاه عاشورایی و خدا محوری از ویژگی‌های انقلاب اسلامی
وی با اشاره به نقش پررنگ جامعه کارگری در زمان انقلاب ادامه داد: همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند: «حیات جامعه، مرهون کارگران است» و مقام معظم رهبری نیز فرمودند: «جامعه کارگری،جامعه نجیب جامعه است» جامعه کارگری در زمان انقلاب نقش مهمی در عرصه نظامی و اقتصادی کشور داشتند.
مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان عنوان کرد: جامعه کارگری 2 کار ثبت شده در تاریخ دارند، یکی به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصادی کشور و دیگری حضور در عرصه جنگ بود که سخت ترین دفاع را در جنگ این مجموعه برعهده داشته است.
توصیفیان اشاره‌ای به دستاورد‌های انقلاب در حوزه کار و رفاه اجتماعی داشت و گفت: در ابتدای انقلاب تعداد افراد تحت پوشش بیمه 1.2 درصد بود که اکنون این عدد به 99.8 درصد رسیده است که این یکی از دستاورد‌های عظیم نظام و انقلاب است.
وی ادامه داد: این مجموعه در زمان انقلاب 2 مرکز فنی و حرفه‌ای در استان داشت که به برکت انقلاب، اکنون 22 مرکز دولتی و 204 مرکز آموزشی خصوصی مشغول به فعالیت است که می‌توان گفت هرسال شاهد رشد 100 درصدی در این بخش هستیم.
این مقام مسئول گفت: در بخش تعاون، 1 هزار و 149 تعاونی و اتحادیه فعال در استان وجود دارد که 13 هزار و 196 فرصت شغلی دراین تعاونی‌ها فراهم شده است همچنین 29 هزار و 400 واحد مسکونی به همت این تعاونی‌ها ساخته و به جامعه هدف تحویل داده شده است.
وی ابرازکرد: 400 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با شرایط مناسب در اختیار روستائیان و جامعه تولیدی در روستا قرار گرفته است و طی 6 سال اخیر به همت مردم و جامعه تولیداستان، 38 هزار مجوز کسب و کار خانگی به جامعه هدف داده شده است.

انتهای پیام
captcha