اولین وقف علم و فناوری برای مرکز آموزش عالی کاشمر
کد خبر: 3878595
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸

اولین وقف علم و فناوری برای مرکز آموزش عالی کاشمر

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر از اولین وقف علم و فناوری برای مرکز آموزش عالی کاشمر به ارزش یک و نیم میلیارد ريال توسط خیر فرهنگی و نیک‌اندیش محمدرضا ژیانی خبر داد.

اولین وقف علم و فناوری برای مرکز آموزش عالی کاشمربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، هادی معماریان، رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر، 24 بهمن‎ماه در جلسه جذب حمایت مالی خیر نیک‌اندیش محمدرضا ژیانی اظهار کرد: در شرایط فعلی بهترین راه هدایت جامعه و توسعه اشتغال، گسترش علم و فناوری و مهارت‌آموزی است.

وی بیان کرد: با توجه به راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز به عنوان یک مدرسه کسب و کار که می‌تواند افراد صاحب ایده را هدایت کند، می‌توان با سرمایه‌گذاری روی جوانان که از افکار پیشرفته و به‌روز بهره‌مند هستند، موقوفات جدید را به سوی فناوری و حمایت از ایده‌های نو هدایت کنیم.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر با تاکید بر نیاز جامعه به علم و دانش به ویژه تکنولوژی و فناوری، بیان کرد: ضرورت دارد متولیان وقف به این امر نیز ورود کنند و در این خصوص از نگاه خیراندیشانه آقای ژیانی که با اهدای مبلغ یک و نیم میلیارد ريال به بهترین وجه ممکن در زمینه وقف در حوزه علم و فناوری ورود کرده‌اند تقدیر نمود.

معماریان اظهار کرد: طی دو سال اخیر فعالیت‌های چشمگیری در زمینه توسعه فضاهای مورد نیاز دانشجویان انجام شده اما لزوم توسعه فضاهای بیشتر برای ارائه خدمات به دانشجویان احساس می‌شود که امیدواریم با کمک خیرین این نیاز برطرف گردد.

وی با اشاره به فضای آموزشی 13 کلاسه قابل استفاده در مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: در شرایط فعلی بودجه‌ای کشور، پروژه احداث مرکز تندرستی و باشگاه ورزشی را براساس طرح جامع مرکز آموزش عالی کاشمر اجرایی کردیم و امیدواریم با حمایت خیرین نسبت به تکمیل فضا و تأمین تجهیزات آزمایشگاهی و باشگاهی بتوانیم در حوزه‌های مختلف علاوه بر ارائه خدمت به دانشجویان و آحاد جامعه در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی دانشگاه به خوبی عمل کنیم.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر افزود: زمین جدید مرکز نیز در انتهای بلوار تعاون به مساحت 7 هکتار وجود دارد که می‌توان با حمایت خیرین و تخصیص اعتبار دولتی پردیس بزرگی برای دانشگاه احداث نمود.

وی اظهار کرد: تمام هم و غم ما در انجام فعالیت‌های مرکز این است که زمینه عدالت آموزشی و آموزش رایگان را فراهم آوریم که در این راستا ورود خیرین باعث خیر و برکت خواهد بود.

معماریان یادآور شد؛ در حوزه وقف علم و فناوری، ستاد خیرین در وزات علوم، تحقیقات و فناوری فعال شده و با توجه به اینکه بودجه‌های دولتی برای توسعه فضاهای آموزشی و پژوهشی عملاً وجود ندارد، این ستاد در صدد شناسایی خیرین است.

وی تصریح کرد: در حوزه وقف علم و فناوری در آموزش عالی کاشمر متاسفانه تاکنون توفیقات زیادی نداشته‌ایم، هرچند در حوزه آموزش و پرورش و سلامت فضاهای خوبی ایجاد شده و به جرات می‌توان گفت اعطای کمک مالی آقای ژیانی اولین فعالیت نیک اندیشانه خیرین در حوزه وقف علم و فناوری در آموزش عالی کاشمر است که باعث افتخار خواهد بود.

مهدی ناظمی، مدیر گروه تربیت بدنی و کارشناس امور فوق برنامه مرکز آموزش عالی کاشمر نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های گسترده‌ای که در حوزه تربیت بدنی و ورزش و احداث فضاهای مختلف صورت گرفته است، گفت: خوشبختانه در سال گذشته با پیگیری‌های بسیار، مرکز علمي ارزيابي تندرستي، ساختار و تركيب بدن و مشاوره ورزشي مرکز آموزش عالی کاشمر در این واحددانشگاهی راه‌اندازی شد و توانست در این مدت به همه بخش‌های جامعه خدمات ارائه دهد، هر چند این امکان وجود دارد که با کمک خیرین بیشتر تجهیز گردد.

در ادامه فرهنگی خیر اندیش محمدرضا ژیانی نیز با اشاره به اهمیت فعالیت در حوزه وقف علم و فناوری ابراز امیدواری نمود؛ کمک مالی ایشان بتواند نتیجه بخش باشد.

وی با اعتقاد به این که انسان از خاک است و به خاک خواهد رفت، گفت: ترجیح دادم با نگاهی ایثارگرانه و معطوف به ارزش‌های والای انسانی و اسلامی‌، بخشی از اموالم را از مالکیت خود خارج کنم که این کاری دشواری نبود، اما مطمئنم آنچه باقی می‌ماند یاد و نام نیک از آدمی است.

در این نشست این فرهنگی نیک اندیش مبلغ یک و نیم میلیارد ريال را در حوزه علم و فناوری در مرکز آموزش عالی کاشمر وقف نمودند.

انتهای پیام
captcha