تحقق شعار «جهش تولید» نیازمند تلاش همه مسئولان است
کد خبر: 3887475
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

تحقق شعار «جهش تولید» نیازمند تلاش همه مسئولان است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تحقق شعار «جهش تولید» نیازمند تلاش همه مسئولان است، گفت: قطعاً امسال برنامه ریزی‌های لازم برای دستیابی به اهداف شعار سال طراحی می‌شود.

تحقق شعار«جهش تولید» نیازمند تلاش همه مسئولان است

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری استان، حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، روز گذشته، 6 فروردین‌ماه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در چند سال گذشته شعارهای سال را بر اساس ضرورت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور انتخاب کرده‌اند که در هریک، کلیدواژه‌هایی از استقلال، رونق اقتصادی و افزایش قدرت جمهوری اسلامی ایران دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مغفول در کهگیلویه و بویراحمد معادن است، افزود: این استان در حوزه معادن بسیار مستعد است و در سال‌های گذشته به دلایل مختلف در این حوزه به خوبی برنامه ریزیی‌های لازم صورت نگرفته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تولید و اشتغال را از مهمترین دستاوردهای توسعه معادن استان دانست و اضافه کرد: قطعا امسال برنامه‌ریزی‌های لازم برای دستیابی به این مهم در راستای دستیابی به اهداف شعار سال طراحی می‌شود، ضمن اینکه تحقق شعار جهش تولید نیازمند تلاش همه مسئولان است.

کلانتری نقش شرکت‌های دانش‌بنیان برای بالفعل کردن ظرفیت‌های موجود در استان را بسیار موثر برشمرد و تصریح کرد: این شرکت‌ها در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه گیاهان دارویی می‌توانند نقشی چشمگیر برای توسعه استان ایفا کنند.

وی از مهم‌ترین پارامترهای جهش تولید را تولید محصولات رقابتی برای صادرات عنوان و بیان کرد: از این رو باید به جذب شرکت‌هایی که تولید محصول آنها با رویکرد صادرات است، توجه بیشتری شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد موتور محرک جهش تولید را به طور خلاصه ایجاد امنیت اقتصادی، مبارزه با رانت و ایجاد فضای رقابتی، رفع قوانین نادرست، حمایت از صادرات به‌ویژه محصولات دانش‌بنیان که قابلیت رقابت جهانی دارند، عدم تغییر مداوم قوانین تجاری و تولیدی و همکاری نخبگان سیاست‌گذار و دانشگاهی جهت ایجاد و اجرا قوانین ذکر کرد و یادآور شد: تحقق شعار «جهش تولید» نیازمند تامین مالی و بخشودگی مالیاتی است.

کلانتری ابراز کرد: با سرعت بخشیدن به طرح‌های صنعتی موجود در استان به ویژه طرح‌های پتروشیمی گچساران و پتروشیمی دهدشت و سیکل ترکیبی می‌توان شاهد رشد تولید و اشتغال در استان بود.

وی با بیان اینکه همه ارکان و بخش‌های دولتی و حاکمیتی باید درکنار هم با بخش خصوصی تعامل داشته باشند، افزود: جذب سرمایه برای دستیابی به شعار سال در استان بسیار تاثیرگذار است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نباید برای دستیابی به اهداف شعار سال از صنایع کوچک غافل شویم، اضافه کرد: سرعت در تولید و اشتغال از مزایای این نوع صنایع است و معتقدم تقویت کارگاه‌های کوچک و حمایت دولت و به ویژه بانک‌ها می‌تواند علاوه بر رونق تولید باعث ایجاد اشتغال و طبعاً رونق بازار اقتصادی شود.

انتهای پیام
captcha