پرداخت ۱۴۳ میلیارد تومان کمک‌معیشت به مددجویان کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3889839
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

پرداخت ۱۴۳ میلیارد تومان کمک‌معیشت به مددجویان کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: ۱۴۳ میلیارد و ۸۸۸ میلیون تومان کمک‌معیشت به مددجویان کمیته امداد این استان در سال گذشته پرداخت شد.

پرداخت ۱۴۳ میلیارد تومان کمک‌معیشت به مددجویان کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد استان، امروز، 19 فروردین‌ماه اظهار کرد: کمیته امداد نهادی حمایتی است که به تدبیر امام راحل به‌منظور حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه تأسیس شد و جهت رفاه حال خانواده‌های نیازمندی که به دلایلی چون فقدان و ازکارافتادگی سرپرست، معلولیت و بیماری سرپرست و یا هر مورد دیگری تحت حمایت این نهاد قرار می‌گیرند، ارائه خدمت می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵ هزار و ۱۲۶ خانوار تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد هستند، افزود: در سال گذشته ۱۴۳ میلیارد و ۸۸۸ میلیون تومان کمک‌معیشت به این خانوارها پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اینکه ۳۰ هزار و ۸۹۲ خانوار از تحت پوششی‌های این نهاد، مددجویان دائمی هستند، بیان کرد: ۱۴ هزار و ۲۳۴ خانوار نیز از محل تبصره ۱۴ به جمع مددجویان این نهاد اضافه‌شده و از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

مبشری پرداخت کمک‌معیشت و مستمری ماهیانه را به‌عنوان رفع بخشی از کاستی‌ها و نیازهای معیشتی خانواده‌های تحت حمایت عنوان کرد و یادآور شد: ارائه خدماتی چون کمک‌هزینه‌های تحصیلی، درمانی، برگزاری دوره‌های آموزشی، تأمین کمک‌هزینه جهیزیه، احداث و تعمیر منازل مددجویان تحت حمایت، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه‌ و … بخشی از اقدامات این نهاد است.

وی هدف اصلی کمیته امداد را رسیدگی به احوال نیازمندان و تهیدستان برشمرد و بیان کرد: ارائه خدمات هدفمند یکی از راهکارهای کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان و همچنین جلوگیری از وابستگی آن‌ها به این نهاد است.

انتهای پیام
captcha