تداوم روحیه ایثار راه نجات کشور از بحران کرونا
کد خبر: 3890267
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
یادداشت/

تداوم روحیه ایثار راه نجات کشور از بحران کرونا

در روزهایی که خیلی‌ها تنها استرس کرونا را دارند، برخی افراد با ایثار و از خودگذشتگی در خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس قرار دارند.

تداوم روحیه ایثار راه نجات کشور از بحران کرونا

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، در روزهای اخیر و با شیوع ویروس کرونا خیلی‌ها فقط حرف زدند و توصیه داشتند بی‌آنکه کاری کنند و خطری را برای نجات شهروندان و جلوگیری از شیوع آن بکار ببرند.
اما در همین گیر و دار کسانی بودند که بی هیچ ادعایی در صف اول مبارزه با کرونا قرار گرفتند کسانی مانند پزشکان، پرستاران، و کادر پزشکی.در این بین اما کسانی از همین قشر به فیض شهادت نایل آمدند و جان شیرین خود را در طبق اخلاص گذاشتند.
علاوه بر این افرادی هم از قشرهای مختلف جامعه به مثابه نیروهای پشتیبانی با تهیه ماسک و دستکش به کمک مردم و پرسنل بهداشتی آمدند و از مال و وقت خود برای کنترل این بیماری پرداختند.
در حوزه فرهنگی و هنری نیز بودند کسانی که بی هیچ مزد منتی کار فرهنگی و ترویجی در این زمینه انجام دادند.
و چه بسا افراد و گروه‌هایی جهادی که با هزینه‌های شخصی، ادارات، معابر و محلات را سم پاشی و ضدعفونی کردند و چه بسایر افرادی که برای افراد بی بضاعت سبد غذایی تهیه کردند تا در این شرایط برای تامین مایحتاج خود با مشکل مواجه نشوند.
این ایثار و از خودگذشتگی به نوبه خود نقش بسیار مؤثری در کاهش اثرات و خسارات ناشی از کرونا خواهد داشت.
ایثار و از خودگذشگی که در آیات و روایات ما هموراه به آن تاکید شده است و در میان اقشار مختلف جامعه از جایگلاه ویژه‌ای برخوردار است.
در آیات متعددی بر اهمیت ایثار و جهاد تاکید شده است از جمله «إِنَّ اللّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاةِ وَالإِنجِیلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللّهِ فَاسْتَبْشِرُواْ بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُم بِهِ وَذَلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ؛ در حقیقت‏ خدا از مؤمنان جان و مالشان را به [بهاى] این‌که بهشت براى آنان باشد خریده است همان کسانى‌که در راه خدا می‌جنگند و می‌‏کشند و کشته می‌‏شوند [این] به‌عنوان وعده حقى در تورات و انجیل و قرآن بر عهده اوست و چه کسى از خدا به عهد خویش وفادارتر است پس به این معامله‌اى که با او کرده‌‏اید شادمان باشید و این همان کامیابى بزرگ است.
حال وظیفه ما و مسئولان در قبال این جهادگران و کسانی که جان خود را در طبق اخلاص برای مبارزه با کرونا گذاشته‌اند، چیست؟
همه می‌دانیم که در این مقطع حساس و با اوج گرفتن ویروس کرونا نیاز به کار جهادی و تمکین مایحتاج نیازمندان بیش از پیش احساس می‌شود و با وجود حجم بالای مشکلات باید عزم همگانی برای رفع این مشکل و کمک به نیازمندانی که درآمد و کسب و کار آنها تحت شعاع قرار گرفته، وجود داشته باشد.
در بیمارستان‌ها نیز هستند پرسنل و پرستارانی که حقوق و مزایای آنها به خوبی پرداخت نشده است.
اینک وظیفه مردم عادی کمک به رفع این مشکل و نشستن در خانه است تا زنجیره انتقال کرونا قطع شود و از سوی دیگر دولت و مسئولان نیز برای تامین مایحتاج بهداشتی و تغذیه مردم برنامه ریزی ویژه داشته باشد.

برای حفظ این روحیه ایثار و جهادی باید همگان به نوبه خود دست همت بالا بزنند؛ چرا که هیمن روحیه جهادی باعث نجات کشور از این وضعیت خواهد بود.
در این حوزه باید توجه داشت که در حال حاضر این فرهنگ و به خصوص فرهنگ دینی است که می‌تواند ناجی ما در این مقطع حساس و برای برون رفت از وضعیت کرونایی باشد؛ چراکه بدون داشتن فرهنگ لازم و اعتقادات مذهبی افرادی هستند که از این آب گل آلود ماهی می‌گیرند و منفعت طلبی و بی اعتقادی آنها باعث بدتر شدن شرایط می‌شود و نهایتا موجب ماندگاری هرچه بیشتر این ویروس در کشور و بروز خسارات مالی و انسانی هرچه بیشتر می‌شوند.
اینک این ماییم و وجدان خود که ببینیم سهم ما در کنتترل کرونا و جلوگیری از شیوع آن چیست و قطعا آیندگان حرکات و رفتارهای فرهنگی امروز ما قضاوت خواهند کرد.

یادداشت از سیده مهناز خزیر؛ دبیر ایکنای کهگیلویه و بویراحمد

انتهای پیام
captcha