پیام تسلیت مقامات مصری برای وفات «طبلاوی»
کد خبر: 3896937
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

پیام تسلیت مقامات مصری برای وفات «طبلاوی»

مقامات مختلف دینی و قرآنی کشور مصر با صدور پیام‌هایی متعدد درگذشت شیخ «محمد محمود طبلاوی»، از قاریان شهیر معاصر در مصر و جهان اسلام را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت مقامات مصری و بین‌المللی برای وفات محمد الطبلاویبه گزارش ایکنا؛ شیخ الازهر در پی پیامی درگذشت طبلاوی را تسلیت گفته و تصریح کرد: وى جایگاه بزرگی در قلب و ذهن مسلمانان خواهد داشت و آنها همچنان صوت دلنشین او را برای تدبر در قرآن کریم دنبال خواهند کرد.

دانشگاه الازهر مصر در پیامی به خانواده و دوستداران طبلاوی و همه مسلمانان تسلیت گفت و از وی به عنوان یکی از مفاخر برجسته ترتیل و تلاوت در مصر و جهان اسلام یاد کرد.

پیام تسلیت شورای جهانی اقلیت‌های مسلمان

علی راشد نعیمی، رئیس شورای جهانی اقلیت‌های مسلمان، «محمد بشاری»، دبیرکل و همه اعضای این شورا نیز در پیامی درگذشت طبلاوی را با غم و اندوه فراوان تسلیت گفتند.

در این پیام آمده است: ما از خداوند منان می‌خواهیم که روح پاک طبلاوی را قرین رحمت خود کرده و وی را در سرای بهشت جای دهد.

      پیام تسلیت مقامات مصری و بین‌المللی برای وفات محمد الطبلاوی

این شورا در پایان با اشاره به اینکه طبلاوی زندگی خود را وقف حفظ و خدمت به قرآن کریم کرده بود؛ درگذشت وی را به خانواده فقید و تمامی جهان اسلام تسلیت گفت.

پیام تسلیت مفتی اعظم پیشین مصر

شیخ «علی جمعه»، مفتی اعظم پیشین مصر در پیامی درگذشت طبلاوی در سن ۸۶ سالگی را تسلیت گفت و تأکید کرد که او پیشوا و رئیس اتحادیه قاریان و حافظان قرآن در مصر بود.

پیام تسلیت مقامات مصری و بین‌المللی برای وفات محمد الطبلاوی

وی در ادامه با بیان اینکه مرگ عالم رخنه‌ای است در اسلام که با گذشت شب و روز هرگز پر نمی‌شود، گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم که آن مرحوم را زیر سایه رحمت خود قرار دهد و وی را در بهشت جای داده و صبر و آرامش را به خانواده و عزیزانش عطا کند.

پیام تسلیت مفتی مصر

شیخ «شوقی عالم»، مفتی اعظم مصر نیز در پیامی درگذشت طبلاوی در سن ۸۶ سالگی را تسلیت گفت.

مفتی اعظم مصر در بیانیه‌ای اظهار کرد: شیخ طبلاوی یکی از بلندآوازه‌ترین قاریان مصری است. صوت دلنشین وی در تلاوت قرآن سرآمد بود و روح و جان مفاهیم و معانی قرآنی را به قلب مردم منتقل می‌کرد.

پیام تسلیت مقامات مصری و بین‌المللی برای وفات محمد الطبلاوی

وب سایت رسمی مفتی اعظم مصر با اعلام درگذشت فقید جهان اسلام به خانواده شیخ طبلای صمیمانه تسلیت گفت و از خداوند منان رحمت و مغفرت برای وی مسئلت کرد.

پیام تسلیت دکتر احمد نعینع

دکتر احمد احمد نعینع، قاری برجسته جهان اسلام نیز با صدور پیامی درگذشت شیخ محمد محمود الطبلاوی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت مقامات مصری برای وفات «طبلاوی»

در پیام دکتر نعینع آمده است: فقدان یکی از مفاخر جهان اسلام را به تمامی مسلمانان تسلیت می‌گویم. ده‌ها سال با شیخ طبلاوی زندگی و در قرائت‌ها بسیار وی را همراهی کردم. وی استادی منحصر به فرد و صاح مکتب بی‌نظیری در قرائت قرآن بود.

وی با اشاره به درگذشت طبلاوی در این ایام گفت: او در ماه مبارک رمضان درگذشت؛ گوارای وجودش باشد. ما هر روز یکی از افراد جامعه قرآنی را از دست می‌دهیم و این رسم زندگی است ... خداوند ما را مورد لطف رحمت خود بگرداند.

نعینع در ادامه درگذشت فقید را به خانواده، قرآن‌آموزان و دوستداران او و به جهان اسلام و تمامی اهل قرآن تسلیت گفت و تصریح کرد: از خداوند منان می‌خواهیم که آن فقید را مورد رحمت واسعه و فیض مغفرت خویش قرار دهد و برای این قاری بزرگ فردوس‌ برین در جوار  پیامبران، صدیقین، شهدا و صالحین و برای خانواده او صبر و شکیبایی از جانب خداوند متعال مسئلت کرد.

نامگذاری موسسه حفظ قرآن به نام الطبلاوی

«محمد مختار جمعه»، وزیر اوقاف مصر نیز با غم و اندوه صمیمانه درگذشت طبلاوی را به خانواده، دوستداران و بازماندگان فقید تسلیت گفت.

جمعه در بیانیه‌ای اظهار کرد: ما یکی از برجسته‌ترین قاریان پرچم‌دار معاصر را از دست دادیم. وی در تلاوت قرآن عملکرد منحصر به فردى داشت که مردم سبک وی را دوست داشته و او را پیشوای تلاوت قرآن می‌دانستند. خداوند متعال او را رحمت و بهشت را نصیب وی كرده و به خانواده و عزیزانش صبر و آرامش بخشد.

پیام تسلیت مقامات مصری و بین‌المللی برای وفات محمد الطبلاوی

وزیر اوقاف مصر به پاس یادبود و قدردانی از زحمات طبلاوی یکی از مراکز حفظ قرآن کریم در مصر را به نام او نامگذاری کرد.

پیام تسلیت شبکه قرآن کریم مصر

شبکه رادیویی قرآن کریم مصر در پیامی در گذشت طبلاوی در سن ۸۶ سالگی را تسلیت گفته و زندگی‌نامه و سابقه حرفه‌ای این قاری را پخش کرد.

این شبکه رادیویی تلاوت عصرانه قرآنی را به یاد او  پخش کرد و همچنین تلاوت صبحگاهی را  به صوت طبلاوی اختصاص داد.

در همین راستا، «محمد الساعاتی»، سخنگوی رسمی اتحادیه قاریان مصر امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای تأکید کرد که تنها خانواده فقید و چند عضو ارشد اتحادیه و چند نماینده از قاریان کشور در مراسم تشییع شیخ محمد محمود طبلاوی حضور خواهند یافت.

پیام تسلیت مقامات مصری و بین‌المللی برای وفات محمد الطبلاوی

وی افزود: با توجه به شرایط بحرانی و شیوع بیماری کووید ـ ۱۹ و دستورالعمل‌های دولت مبنی بر ممنوعیت تجمع‌ها، پیکر طبلاوی امروز ظهر در قبرستان بدون حضور عمومى مردم تشییع می‌شود.

الساعاتی از قاریان مصری خواست که در خانه خود بمانند و دعا کنند که رحمت و مغفرت خداوند متعال به روح پاک فقیدمان برسد.

الساعاتی نیز تأکید کرد که اتحادیه قاریان مصری و خانواده طبلاوی به دستورالعمل‌های دولت برای جلوگیری از شیوع کرونا پایبند بوده و مراسم فاتحه‌خوانی برای حضور مردم تشكيل نخواهند داد.

انتهای پیام
captcha