لزوم تولید محتوا در فضای مجازی در خصوص آثار امام خمینی(ره)
کد خبر: 3902337
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

لزوم تولید محتوا در فضای مجازی در خصوص آثار امام خمینی(ره)

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد بر تولید محتوا در فضای مجازی در خصوص آثار امام خمینی(ره)، ابعاد شخصیتی ایشان و پاسخ به برخی شبهات تأکید کرد.

برپایی مراسم ارتحال امام خمینی(ره) مورد توجه قرار گیرد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان امروز، 12 خردادماه در نشست ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره)، دنیا و منطقه خاورمیانه را در ابعاد مختلف تحت تأثیر قرار داد.

وی با بیان اینکه امام خمینی‌(ره) انقلاب را به دست ما سپرده و همه موظف هستیم برای صیانت از آن تلاش کنیم، افزود: باید برنامه‌های سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به نحو مطلوب برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برنامه‌های سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در مساجد، مصلی‌ها و ادارات دارای نیروی اداری از جمله دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در قالب قرائت زیارت عاشورا برگزار شود.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: برنامه‌های مساجد و مصلی‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز ۱۴ خردادماه با رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

وی افزود: در صورت برنامه سخنرانی رهبر معظم انقلاب در ساعت برگزاری مراسم آمادگی برای پخش مستقیم بیانات ایشان در مصلی‌ها و مساجد فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بر تولید محتوا در فضای مجازی در خصوص آثار امام خمینی(ره)، ابعاد شخصیتی ایشان و پاسخ به برخی شبهات تأکید کرد.

همچنین، حجت‌الاسلام سیدجواد خاضع، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: امام عظیم‌الشأن راحل قدرت کوخ‌نشینان و مستضعفین را به رخ کاخ‌نشینان و مستکبرین عالم کشید.

وی افزود: در آستانه سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی و جانسوز احیاگر اسلام ناب محمدی‌(ص)، معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی‌(ره) و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ قرار داریم، یاد و خاطره شهدای گرانقدر ۱۵ خرداد و امام شهیدان را گرامی می‌داریم و به روح مطهرشان درود می‌فرستیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: حضرت امام فقیهی فرزانه، عارفی روشن‌ضمیر، فیلسوفی شجاع، ادیبی عمیق، مفسری بینا و سیاست‌مداری دانا بود، دارای کلامی جذاب و نافذ و فکری پویا بود.

حجت‌الاسلام خاضع ابراز کرد: هدف از برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت امام، حفاظت و حراست از اندیشه‌های ناب و ماندگار ایشان است که برگرفته از قرآن کریم و دین مبین اسلام هستند، اندیشه‌های سیاسی، اجتماعی، عرفانی و اخلاقی حضرت امام جهانی، آسمانی و الهی است.

وی مهم‌ترین اصول حضرت امام را این چنین معرفی کرد: خدامحوری و رهایی بی قید و شرط از سلطه شوم استکبار جهانی به‌ویژه آمریکای جنایتکار و جهانخوار، تأکید بر استقلال و خودباوری که مهم‌ترین عامل در قطع ایادی شرق و غرب، همین استقلال‌خواهی و خودباوری است، دشمن‌شناسی و استکبار‌ستیزی و تأکید بر عدالت، آزادی، مردم‌سالاری و حق تعیین سرنوشت و نقش اساسی مردم در حکومت اسلامی، احیای اندیشه حکومت اسلامی، فرهنگ وحدت و اتحاد مسلمانان، تأکید بر خدمت به محرومان و مستضعفان و ستمدیدگان که حضرت امام از آنان به نورچشمان و اولیاء نِعَم یاد می‌کردند و جمهوری اسلامی را رهاورد محرومان و مستضعفان می‌دانستند که با فداکاری آنان تحقق پیدا کرد و بقای آن را هم مرهون خدمات آنان می‌دانستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: مقام معظم رهبری چند سال پیش راجع به مسئله تحریف شخصیت حضرت امام هشدار دادند و آن را خطر بزرگی دانستند و برای جلوگیری از تحریف شخصیت و اندیشه‌های حضرت امام، بر بازخوانی اصول حضرت امام تأکید کردند.

حجت‌الاسلام خاضع افزود: ضمن این‌که باید در این ایام از اقدام تاریخی و سرنوشت‌ساز مجلس خبرگان رهبری در انتخاب شایسته و بجای مقام معظم رهبری یاد کنیم که معظم له راه امام را با همان شجاعت، درایت، اقتدار و صلابت ادامه دادند و کشتی انقلاب را در میان انواع تلاطمات و امواج سهمگین به بهترین نحو هدایت کردند و از اصول حضرت امام ذره‌ای عدول نکردند، بلکه به بهترین شکل از اصول حضرت امام پاسداری و محافظت کردند.

وی ادامه داد: در خصوص نحوه بزرگداشت و برگزاری مجالس بزرگداشت در این شرایط خاص و محدودیت‌های ناشی از ویروس منحوس کرونا، لازم هست با ستاد استانی مقابله با کرونا هماهنگی کامل را داشته باشیم و هم اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی را رعایت کنیم و هم ان‌شاء‌الله مراسمی در شأن و منزلت حضرت امام برگزار کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در خصوص برنامه‌های سالگرد ارتحال حضرت امام، برگزاری میزگردهای تحلیلی و تبیینی در شبکه استانی دنا، استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی در راستای تولید محتوا در خصوص تبیین شخصیت استثنایی حضرت امام و پاسخگویی به شبهات، همچنین تبلیغات محیطی و فضاسازی شهری و فعالیت‌های تبلیغی ـ فرهنگی در عرصه‌های گوناگون اعم از مسابقات فرهنگی و انتشارات را از مهم‌ترین برنامه‌های سالگرد ارتحال حضرت امام دانست.

انتهای پیام
captcha