جای خالی قرآن در حوزه‌های مختلف کشور
کد خبر: 3903546
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵

جای خالی قرآن در حوزه‌های مختلف کشور

نماینده مردم کرمانشاه ضمن تأکید بر ضرورت ارتباط صدا و سیما با فضای مجازی، از جای خالی قرآن در حوزه‌های مختلف کشور همچون اقتصاد و ... انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا؛ نشست بررسی برنامه‌های معارفی رسانه ملی طی رمضان سال ۹۹ و تحلیل و بررسی دستاورد اقدامات حوزه رسانه در ایام کرونایی، عصر امروز، ۱۸ خردادماه در سالن اجتماعات ایکنا برگزار شد.

محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی که خود از نمایندگان قرآنی مجلس است، در این نشست با اشاره به حدیث امام هادی(ع) در رابطه با حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) که فرمود «اگر قبر عبدالعظیم را در شهر ری زیارت کنید، چنان است که گویی امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده‌اید»، اظهار کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و حرکت امام راحل در ایجاد نظام مقدس جمهوری اسلامی، رادیو قرآن و شبکه‌ قرآن و معارف سیما در رسانه ملی می‌درخشند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه قرآنی کشور به تنهایی سکان‌دار جامعه قرآنی و امر قرآن کریم هستند، بیان کرد: متأسفانه جای قرآن در بسیاری از حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... در کشور خالی است.

رشیدی با اشاره به اینکه تدریس خود در دانشگاه را از سال 89 با درس آشنایی با قرآن آغاز کرده است، گفت: امروز بودجه بسیار زیادی در آموزش و پروش بابت حقوق معلمان قرآن هزینه می‌شود، ولی آن میزان که هزینه می‌شود، خروجی مطلوب وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های معارفی در رادیو قرآن و شبکه قرآن سیما عالی و تأثیرگذار است و زحمت زیادی برای تولید آن‌ها کشیده می‌شود، افزود: البته نکاتی نیز در این زمینه وجود دارد و گاهی نمی‌دانیم که هدف اصلی ما از تولیدات معارفی چیست و تنها به تولید و برنامه‌ریزی برای تولید این برنامه‌ها اقدام می‌کنیم، بدون آنکه بدانیم هدف اصلی ما در این رابطه چیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر زمان و مکان و اهداف مناسب در تولید برنامه‌های معارفی را در نظر بگیریم، حرکت ما در این مسیر آسان و با موفقیت خواهد بود، تصریح کرد: جامعه قرآنی ما متأسفانه امروز نقش فعالی در جامعه ندارد.  

رشیدی با اشاره به اینکه از 290 نفر نماینده مجلس شورای اسلامی، تنها بنده قاری قرآن هستم و این موضوع جای تأسف دارد، گفت: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند که مسئولیت‌ها را به حاملان قرآن واگذار کنید. اما در حال حاضر کار در مسیر خود از دست انسان‌های ارزشمند و سرمایه‌های قرآنی خارج شده است.

وی با بیان اینکه قرآنیان کشور در مسائل مهم و مختلفی همچون اقتصاد، سیاست و ... حضور فعال ندارند، افزود: البته در جاهایی نیز به نوعی انحصار نیز ایجاد کرده‌ایم و دوست نداریم که به جز ما، دیگران نیز حضور داشته باشند که این موضوع باید مرتفع شود.

رشیدی با بیان اینکه آماده سربازی برای ملت به عنوان یک سرباز قرآنی در مجلس شورای اسلامی هستیم، اظهار کرد: بسیار مطلوب است که سرباز قرآنی در کشور داشته باشیم. همچنین، در تولید برنامه‌های معارفی و قرآنی باید فضای مجازی را با صدا و سیما مرتبط کرده و از حالت کلیشه‌ای خارج کنیم. به هیچ وجه قبول نداریم که برنامه‌های قرآنی مشتری ندارد؛ چراکه برنامه‌ها و سریال‌های قرآنی پربیننده‌ترین‌ها هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هنردوستان و هنرمندان باید به سمت تولید سریال‌های قرآنی حرکت کنند، گفت: جای قرآنیان کشور در برنامه‌های پرمخاطب صدا وسیما مانند دورهمی و ... خالی است که این موضوع جای انتقاد دارد.

انتهای پیام
captcha